מכרז הסלולר ל-100 אלף עובדי מדינה - יוצא לדרך

החשב הכללי הודיע לחברות הסלולריות על תחילת המכרז לבחירת ספק לעובדי המדינה ומשפחותיהם ■ ע"פ הערכות המדינה תשלם במכרז כ-30 שקל לחבילת סלולר הכל כלול

סלולר / צילום: שאטרסטוק
סלולר / צילום: שאטרסטוק

מכרז הסלולר הגדול במדינה יוצא לדרך. חברות הסלולר קיבלו היום (א') הודעה ממינהל הרכש הממשלתי באגף הרכש במשרד האוצר, על פרסום המכרז לבחירת ספק סלולר לעובדי המדינה, לתקופה של 36 חודשים עם אופציה להארכה.

שאלות הבהרה למכרז יימסרו עד ה-14 במארס ומעטפות המכרז יוגשו ב-18 באפריל השנה. המכרז המקוון ייערך על פי הערכות לאחר כחודש. נציין כי במקביל למכרז לבחירת ספק יתחיל מינהל הרכש בקרוב גם בהליכים לבחירת ספקי הטלפונים הסלולריים.

מכרז הסלולר לעובדי המדינה הוא המכרז הסלולרי הגדול במדינה בהא הידיעה. מדובר במכרז שעל פי הערכות עשוי להגיע למעל ל-100 אלף מנויים ובני המשפחות, והוא מניב הכנסות של עשרות מיליוני שקלים למפעיל הזוכה בו.

פלאפון היא הספק הנוכחי ולה יש נתוני פתיחה טובים במכרז כיוון שחלק גדול מההשקעות שהמדינה מחייבת את הספק הזוכה כמו בפריסה וכיסוי בתוך מבנים - היא כבר ביצעה. עם זאת, הערכה בשוק היא שהמחירים במכרז הנוכחי יהיו הרבה יותר נמוכים מאשר במכרז הקודם לפיו שילמה המדינה באזור ה-80-90 שקל לחבילת סלולר, טרום הרפורמה בשוק. כעת הצפי הוא שהמחירים יירדו לאזור ה- 30 שקל לערך לחבילת סלולר.

למותר לציין שמחירים כה נמוכים בהיקף כזה הם בעלי כוח השפעה על כלל המחירים בשוק מכיוון שלקוחות עסקיים גדולים נוטים להתיישר לפי מחירי חשכ"ל, מה שיוליד ללא ספק לחצים לפתיחת מכרזים גדולים נוספים כמו בצה"ל, תעשייה אווירית וכו'.