תת-אלוף בצה"ל הושעה מתפקידו בשל תלונה על הטרדה מינית

הקצין משרת בתפקיד בכיר בצה"ל ■ סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר גולן, החליט להשעותו לתקופה של שבועיים ■ מצ"ח פתחה בחקירה ■ החיילת שהתלוננה נגד התא"ל שירתה תחת פיקודו לפני כ-4 שנים

תלונה בגין הטרדה מינית הוגשה נגד תת-אלוף בצה"ל המשרת בתפקיד בכיר. בעקבות הגשת התלונה החליט היום (ג') סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, על השעיית הקצין למשך שבועיים.

קצין בכיר אחר בצה"ל סיפר כי החיילת שהתלוננה אינה בשירות כיום. לדבריו, מצ"ח החלה לחקור את הנושא, ואמש (ב') הוא זומן לראשונה לחקירה. עוד הוסיף הקצין כי התא"ל נמצא "בין תפקידים", והחיילת לשעבר שהתלוננה נגדו הייתה תחת פיקודו לפני 4 או 5 שנים.

מדובר בקצין מבטיח שהיה אמור לעבור לתפקיד בכיר יותר מזה שבו הוא מכהן כיום. בעבר הוא שירת בתפקיד מפקד חטיבה מוערכת.

עם כניסתו לתפקידו הצהיר הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, כי הוא נוקט גישה של אפס סובלנות כלפי הטרדות מיניות בצבא. באיגרת שהפיץ הסביר את גישתו הנוקשה לנושא. "הטרדה מינית בשירות הצבאי היא תופעה מכוערת, וצה"ל פועל זה שנים רבות כדי לבערה מקרבו לחלוטין, בין חיילים בכלל ועל אחת כמה וכמה ביחסים בן מפקד לפקוד", כתב באיגרת שהפיץ בחודש מאי האחרון.

"במערכת היחסים בין המפקד לפקודיו המבוססת על יחסי מרות אין 'תחום אפור'", המשיך. "המותר והאסור חייבים להיות ברורים - כל מערכת יחסים אינטימית בנסיבות אלה, גם אם דומה בבסיסה הסכמה, פסולה בתכלית, ואין לה מקום בצה"ל".