מינויים בצמרת המשטרה: אחרי 8 חודשים - מונה מפקד ליאח"ה

השר ארדן והמפכ"ל אלשיך מינו את נצ"מ כורש ברנור לצפקד יחא"ה, תפקיד שלא אויש מאז התאבדותו של אפרים ברכה ■ תנ"צ אפי חביביאן, שספג הערה פיקודית על אחריותו בליקויים שקדמו לרצח במצעד הגאווה, יזכה גם הוא למינוי חדש

חילופי מפכלים במשרד רהמ בנימין נתניהו, השר  גלעד ארדן,  בנצי סאו , רוני אלשיך / צילום : חיים צח לע"מ
חילופי מפכלים במשרד רהמ בנימין נתניהו, השר גלעד ארדן, בנצי סאו , רוני אלשיך / צילום : חיים צח לע"מ

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אישר היום (ה') את המלצתו של מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, למינויים בצמרת המשטרה. הם צפויים להיכנס לתפקידם בשבועות הקרובים.

בין המינויים: ניצב משנה כורש ברנור ימונה לתפקיד ראש יאח"ה, שבראשה לא עמד מפקד מאז התאבדותו של תת-ניצב אפרים ברכה.

בנוסף, מפקד מרחב ציון, תנ"צ אפי חביביאן, ימונה לנציג משטרת ישראל במל"ל - למרות ההערה הפיקודית שקיבל לאור הליקויים באבטחת מצעד הגאווה בירושלים, שבו רצח ישי שליסל את שירה בנקי. 

במסגרת הבדיקה שערכה ועדה מיוחדת לאחר המצעד נמצאו מחדלים חריפים, ובהם התעלמות מתמונתו של שליסל שהופצה במשטרה, אי-חסימת הציר שבו אירע הרצח והתעלמות משמו של שליסל ברשימת השמות שהגיעו ממחוז ירושלים בעניין איומים במצעד. מפקד מרחב מוריה, ניצב-משנה קובי דוידיאן, הודח מתפקידו לאחר פרסום מסקנות הוועדה.

כמו כן, בסבב המינויים שפורסם היום, ניצב משנה ערן קמין, שהיה סגנו של ברכה ביאח"ה, ימונה לתפקיד רח"ט החקירות. תנ"צ יורם אוחיון, סגן מפקד מחוז תל-אביב, ציפה לקידום לדרגת ניצב, אולם הוא מיועד לתפקיד בנציבות הכבאות.

בנוסף, תנ"צ יוסי בכר ימונה לסגן מפקד מחוז תל-אביב, תנ"צ אמנון אלקלעי ימונה לסגן מפקד מחוז מרכז, תנ"צ יורם סופר לסגן מפקד מחוז ש"י, תנ"צ עמי אשד לסגן מפקד מחוז ירושלים, ותנ"צ יועז פנקס לסגן מפקד מחוז חוף.