חברת המדיה של אילן טוביהו תשווק את זמן הפרסום בערוצי צ'רלטון

החברה, Tovyahu All Media, תציע גם חבילות פרסום ביורוקאפ ■ הפקדת הזכויות של שיווק זמן הפרסום בחברת מדיה עצמאית מהווה מהלך חריג

אילן טוביהו / צילום: דני כהן
אילן טוביהו / צילום: דני כהן

חברת צ'רלטון של אלי עזור ופיני זהבי יוצרת שיתוף-פעולה יוצא דופן בשוק המדיה הישראלי, שבמסגרתו ישווק לראשונה הפרסום בערוצי הספורט של צ'רלטון - ערוצים ספורט 1 ו-ספורט 2 - באמצעות חברת מדיה עצמאית.

ל"גלובס" נודע כי זמן הפרסום בערוצים ישווק באופן בלעדי באמצעות Tovyahu All Media - חברת המדיה החדשה של אילן טוביהו, מי שהיה עד לפני חודשים ספורים המשנה למנכ"ל של זכיינית ערוץ 2 רשת.

היום (ג') הודיע טוביהו למפרסמים שונים ולחברות מדיה על שיתוף-הפעולה המתגבש. "הליגות הטובות בעולם, אירועי הספורט הגדולים בעולם, משחקי הגביע מכל אירופה - זו ההזדמנות שלך להיות חלק מהם", כתב להם וציין כי יציע בין היתר גם חבילות פרסום ביורוקאפ.

צ'רלטון הוא גוף שידור מסחרי בבעלותם של אלי עזור ופנחס זהבי, המשדר אירועי ספורט מהארץ ומהעולם בערוצים ספורט 1, ספורט 1 HD וספורט 2 HD ב-HOT וב-yes. הקבוצה, שהולכת ומתחזקת בשנים האחרונות, משדרת בין היתר את ליגת העל הישראלית, הליגות האנגלית, האיטלקית, הגרמנית והבלגית וכן את משחקי הגביע באירופה. בנוסף, יש לצ'רלטון את זכויות השידור לאחד מאירועי הספורט החשובים בעולם - היורוקאפ.

מדובר במהלך חריג שבמסגרתו גוף משדר בעל זיכיונות מפקיד את זכויות שיווק זמן הפרסום בחברה עצמאית. חלק ניכר מהפרסום בישראל, בעיקר בטלוויזיה ובוודאי של המפרסמים הגדולים, מתבצע דרך חברות מדיה שעשויות להתרעם על הפקדת השיווק בידי גוף מתחרה, מה שמאפשר לו הכנסת רגל בדלת האחורית.

השיווק של צ'רלטון נעשה בעבר באופן עצמאי. יצוין כי בערוצי הספורט אין אפשרות לשדר פרסומות, אלא רק חסויות, אך באירועי ספורט חשובים החסויות יכולות להגיע להיקפים של מאות אלפי שקלים. אלי עזור, מבעלי החברה, נחשב לאיש מקושר ובעל יכולות, וחלק מהעסקאות הגדולות נסגרו בעבר באמצעותו.

עם זאת, יש להניח כי בצ'רלטון לוטשים עיניים גם למפרסמים קטנים יותר, ולא בהכרח רק לכאלה שיכולים לבצע עסקאות של מיליונים - מה שאומר שיווק מורכב ו"עבודה שחורה". לכן הפקדת תחום זה בידי טוביהו - אדם שבמשך שנים ארוכות עבד מול המפרסמים בכל סדרי הגודל - צפויה להוכיח את עצמה כמבורכת לשני הצדדים.

אין ספק כי הדובדבן שבקצפת בשנה הקרובה צפוי להיות בשיווק הפרסום במהלך היורוקאפ. מדובר במשחקים שלא משווקים אך ורק בערוצי הספורט. חלק מהמשחקים ישודרו בערוצי הברודקאסט. השנה כבר הוסכם על שיתוף-פעולה עם זכיינית ערוץ 2 רשת שתשדר חלק מהמשחקים, והסכם לשיתוף-פעולה על חלק אחר מהמשחקים צריך להיחתם בקרוב גם עם קשת או ערוץ 10. השידור בערוצי הברודקאסט מאפשר גם שיווק פרסומות, ולא רק חסויות.

מסורתית מופקד השיווק של זמן אוויר זה בידי הזכייניות עצמן. עם זאת, חריג אחד נרשם בעבר, בעת שחלק מהמשחקים שווקו בערוץ 10 שלא שיווק בעצמו את זמן האוויר. עתה נשאלת השאלה מה יקרה בסבב הנוכחי - האם זמן הפרסום של היורוקאפ יופקד בידי טוביהו, או שיישאר בידי הערוצים המשדרים.