נחתה בארץ: המשפחתית המתוחכמת ביותר של טויוטה

מהמשפחתית החשובה והמתוחכמת ביותר של טויוטה בעשור האחרון, ועד רכב הכביש-שטח המרשים ביותר בפלח הג'יפונים האופנתי: הצצה לדגמים החדשים שנחתו השבוע בישראל בקול תרועה רמה

בימים האחרונים נחתו באולמות התצוגה של קרייזלר כלים ראשונים מטיפוס ג'יפ "רנגייד". הרכב הכביש-שטח הקטן ביותר בתולדות המותג האמריקאי פותח במסגרת פרויקט משותף עם פיאט, שהניב גם את פיאט 500X. אולם למרות שהממדים והמיצוב משייכים את הכלי לפלח הג'יפונים האופנתיים, מדובר בכלי חזק יותר, יקר יותר ובעל יכולות שטח גבוהות יותר, לפחות בחלק מהגרסאות. גרסת הבסיס, שמשווקת בישראל, מכונה "לונגיטיוד" והיא מצוידת במנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין מבית פיאט, שמייצר 140 כ"ס ומושך לתיבה אוטומטית מתקדמת בת 9 מהירויות. הגרסה הזו מצוידת בהנעה קדמית בלבד ומחירה אינו צנוע - כ-170 אלף שקל.

אבל המחיר הזה מתגמד לעומת זו של גרסת הלימיטד המפוארת וכפולת ההנעה, שמגיעה עם אותו מנוע אבל בהספק 170 כ"ס ועם הנעה כפולה מקצועית. בגרסה הזו מקבלים אמנם גג שמש פנורמי ומערך של מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, אבל מחירו של הכלי הקומפקטי נוסק לטריטוריה לא קומפקטית של 219 אלף שקל.

ומכאן להשקת טויוטה "פריוס" החדשה באירופה. המכונית עברה שינוי מקיף בעיצוב ונטשה את עיצוב ההאצ'בק הקלאסי לטובת עיצוב 2.5 קופסאות, שעדיין נראה עתידני. היא ארוכה, רחבה ונמוכה מקודמתה ושומרת על בסיס גלגלים באורך 2.7 מ'. החידושים המרכזיים נמצאים במערכת ההנעה ההיברידית שכוללת כעת מנוע 1.8 ליטר חדש עם יעילות טרמית מוגדלת, סוללה מתקדמת עם דחיסות אנרגיה גבוה ומנוע חשמלי קל משקל. ההספק המשולב עומד על כ-122 כ"ס, התאוצה מאפס ל-100 קמ"ש אורכת 10.6 שניות וצריכת הדלק הממוצעת הרשמית עומדת כעת על יותר מ-28 קילומטרים לליטר בדגם האירופאי.

האבזור התקני עשיר הרבה יותר מאשר הדגם היוצא כולל כעת בין השאר פנסי LED קדמיים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע חדש, חימום מושבים, תצוגה עילית ועוד. המחיר נותר ללא שינוי ומתחיל מכ-149 אלף שקל. נזכיר, שהחל מהמחצית השניה של השנה תתייצב מול טויוטה לראשונה משפחתית היברידית מבית יונדאי, שתתמודד ישירות על פלח הציים, שהוא שוק היעד המרכזי לרכב היברידי בישראל.