מחפשים חדר במלון זול וקטן? תנסו בהילטון

חברת המלונאות הגדולה בעולם שוקלת הוספת מותג חדש לתיירים צעירים

הילטון/ צילום:בלומברג
הילטון/ צילום:בלומברג

הילטון וורלדווייד, חברת המלונאות הגדולה בעולם במספר החדרים, עשויה להוסיף לעצמה מותג חדש שמתמקד במלונות זולים וקטנים בערים גדולות - כך מסר המנכ"ל שלה, כריס נאסטה.

"יש פוטנציאל למשהו שיש לו ניחוח אורבני ברמה של מיקרו-מלון", אמר נאסטה בראיון בברלין. "עדיין לא קיבלנו החלטה לעשות משהו בתחום הזה, אבל זה בהחלט אחד התחומים שאנחנו בודקים".

הילטון, שמחזיקה גם במותגי וולדורף-אסטוריה והמפטון-אין, מתכננת לענות על ביקוש גובר של נוסעים צעירים שמחפשים לינה זולה וללא פינוקים. רשתות המלונות הגדולות ניצבות מול תחרות מוגברת על לינות זולות מספקיות מקוונות כמו Airbnb.

המותג החדש יציע לינה "דמוית אכסנייה" לצעירים, עם פחות שירות ומחיר נמוך, אמר נאסטה. הילטון מעדיפה לבנות בעצמה את המותג, ולא לרכוש רשת הוסטלים כזו.

ההוצאה של תיירים צעירים ברחבי העולם צפויה לעלות ל-336 מיליארד דולר בשנת 2020 מ-230 מיליארד דולר ב-2014, לפי חברת Stay Wyse. מחצית מבני דור המילניום מוציאים לפחות 1,000 אירו על נסיעה, לפי דוח מנובמבר 2014 של חברה זו, שמייצגת את שירותי הנסיעות לצעירים.

כוח הקנייה הזה מושך משקיעים. פונסייה דה ריז'ון מצרפת קונה בניינים שינוהלו על-ידי חברת מיינינג'ר הגרמנית, ששייכת לקוקס אנד קינג מהודו. אינבסקו נדל"ן הסכימה ב-2014 לשלם 60 מיליון אירו תמורת 23% מרשת ההוסטלים ג'נרייטור, שתרחיב באמצעות הכסף הזה את פעילותה.

הילטון, עם 747,000 חדרי מלון, היא חברת המלונאות המובילה בעולם, לפני מריוט אינטרנשיונל ואינטרקונטיננטל מלונות, לפי נתוני חברת המחקר STR. ב-26 בפברואר הודיעה הילטון על כוונתה להתפצל ל-3 ישויות - חברת תפעול מלונות, קרן השקעות בנדל"ן ועסק של טיים-שרינג (קניית תקופת שהות שנתית במלון).