"חנינה לקצב העבריין מין? לא ניתן לזה לקרות"

סערה בעקבות הפרסום על כך ששרת המשפטים שקד צפויה לתמוך בהענקת חנינה לנשיא לשעבר שהורשע באונס ■ ח"כ יחימוביץ': "עבריין מין סדרתי. לא הביע שמץ של חרטה ושיקר" ■ ח"כ מיכאלי: "לא ניתן לזה לקרות"

משה קצב / צלם: אוריה תדמור
משה קצב / צלם: אוריה תדמור

לאחר שנודע כי שרת המשפטים איילת שקד צפויה לתמוך בהענקת חנינה לנשיא המדינה לשעבר משה קצב, פוליטיקאיות בכירות יוצאות נגד המהלך.

"סירבתי לפני שנתיים בקשת החנינה שלו שהוגשה בתקופתי", כתבה בפייסבוק שרת המשפטים לשעבר, ציפי לבני (המחנה הציוני). "הודעתי שאני מתנגדת לחנינה, כפי שעשיתי בעניינם של עברייני מין נוספים, מוכרים פחות".

גם חברת הכנסת שלי יחימוביץ' יצאה בחריפות נגד המהלך, ופירסמה בעמוד הפייסבוק שלה 7 סיבות שבגללן אסור לחון את הנשיא לשעבר: "הוא עבריין מין סדרתי, אלים ופסיכופת; הוא לא הביע מעולם ולו שמץ של חרטה; הוא שיקר לאורך כל משפטו והמשיך לשקר; הוא ומקורביו מיררו את חיי הנפגעות; כי ברגע שישוחרר ייצא למסע ל'טיהור' שמו ויציג את החנינה כהוכחה לחפותו; כי החברה הישראלית עוברת כעת מסע תיקון עמוק ומרשים - ושחרורו יהווה מסר נורא לקורבנות; וכי יש שוויון בפני החוק".

אתמול פורסם בחדשות 10 כי ועדת השחרורים שתתכנס בסוף החודש בעניינו תכריע אם לקצר בשליש את מאסרו של הנשיא לשעבר - אך גם אם תחליט נגד המהלך, שרת המשפטים צפויה לתמוך במתן חנינה, ונשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ידון בנושא לכשיידרש לכך. לדברי השרה שקד, "אין שום סיבה שוועדת השחרורים לא תשחרר את הנשיא לשעבר קצב, הוא עומד בקריטריונים". 

גם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן (הליכוד), הביע הערב התנגדות למהלך. "אני לא חושב שהוא צריך לקבל יחס שונה מכל אסיר אחר שמגיש בקשה שכזו", אמר בראיון ל"פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח. "צריך לדון אותו לפי אותם קריטריונים".

חברת הכנסת מרב מיכאלי (המחנה הציוני) תקפה גם היא בחריפות את היוזמה. "נפגעות של קצב כבר פונות אליי בחרדה שאנס מורשע שלא הודה ולא הביע חרטה יקבל חנינה כי חברים שלו בשלטון. לא ניתן לזה לקרות", הבטיחה. 

התנועה לאיכות השלטון פנתה לנשיא המדינה ראובן ריבלין ולשרת המשפטים איילת שקד בקריאה שלא להעניק לנשיא לשעבר קצב חנינה: "המסר הברור שראוי שייצא ממשרד המשפטים ומבית הנשיא חד הוא - כלל האזרחים שווים בפני החוק, וללא נטילת אחריות מלאה על מעשיו, לא תוקדם חזרתו של עבריין לקרבה של החברה הישראלית".