פטריק דרהי משך מהוט דמי ניהול של 60 מיליון שקל ב-2015

הוט סיימה את 2015 עם ירידה חדה ברווח, אך שילמה דמי ניהול עצומים לבעל השליטה שלה, ושכר נדיב לבכירים שפרשו, ביניהם היו"ר הרצל עוזר, שעזב בתחילת אפריל, אך קיבל כמעט 5 מיליון שקל עבור 2015 ■ שכר בעלות של 7.8 מיליון ש' למנכ"ל אדמה

פטריק דרהי/ צילום:אלון רון
פטריק דרהי/ צילום:אלון רון

דוחות יצרנית הדשנים אדמה שפורסמו הבוקר שלחו כמה שמות חדשים לצמרת שיאני השכר בחברות הבורסאיות ל-2015, ובראשם המנכ"ל חן ליכטנשטיין, שעלות העסקתו הצטברה ל-7.8 מיליון שקל. הנתון הזה ממקם אותו בסוף העשירייה הראשונה של שיאני השכר עד כה. התגמולים המפנקים מהם נהנה ליכטנשטיין אשתקד כללו מענק שמן בהיקף של 5.1 מיליון שקל

גם יתר המנהלים הבכירים של אדמה נהנו אשתקד מתגמולים מפנקים. סגנו של ליכטנשטיין ברשימת שיאני השכר של החברה, איגנסיו דומנגז, סמנכ"ל ומנהל מסחרי ראשי, נהנה מעלות העסקה של 4.9 מיליון שקל, כש-1.6 מיליון שקל מהסכום ניתנו לו כמענק. בסך הכול, עלות העסקת חמשת שיאני השכר בחברה הגיעה לסכום מרשים של יותר מ-22 מיליון שקל, המשקף ממוצע של קרוב ל-4.5 מיליון שקל לכל אחד מהם. מעבר לכך, אדמה שילמה בשנה החולפת לכל הדירקטורים שלה - עמם נמנים בין היתר עמי אראל ושולם לפידות - סכום מצרפי של כמיליון שקל.

קבוצת התקשורת הוט, שסיכמה היום את 2015 כשנה עסקית שלילית, שילמה בשנה החולפת תגמולי עתק לראשיה. היו"ר הקודם, הרצל עוזר, נהנה משכר בעלות של 4.9 מיליון שקל עבור שלושה חודשי עבודה בלבד. עוזר, שסיים את תפקידו בהוט בתחילת אפריל 2015 לאחר שש שנים וחצי, הופיע על בסיס קבוע ברשימת שיאני השכר בבורסה בשנים קודמות, ובסך הכל מאז הצטרף להוט בסוף 2008 עלות העסקתו בחברה הצטברה ל-40 מיליון שקל.

עלות השכר השנתית של אילן צחי, המנכ"ל לשעבר שנפרד מהחברה בסוף יולי 2015, הגיעה ל-3.6 מיליון שקל, כולל מענק פרישה של מיליון שקל השווה לשישה חודשי שכר בתוספת תנאים נלווים. המנכ"לית הנוכחית של הוט, טל גולדשטיין, הסתפקה ב-2015 בשכר בעלות של קרוב ל-800 אלף שקל, אולם מענק של 1.6 מיליון שקל לו זכתה, עוזר גם לה לסכם שנה מוצלחת, בה עלות העסקתה הגיעה ל-2.4 מיליון שקל.

עוד בין מקבלי המענקים בהוט אשתקד, אבנר קריב, המשנה למנכ"לית וראש חטיבת התפעול, שנהנה ממענק של 1.7 מיליון שקל, ועלות העסקתו הגיעה ל-2.8 מיליון שקל. יורם מוקדי, סמנכ"ל התוכן, הסתפק במענק של כ-700 אלף שקל ועלות העסקתו הגיעה ל-1.8 מיליון שקל.

לצד השכירים בהוט, דוחות החברה חושפים כי בעל השליטה בחברה, פטריק דרהי, נהנה אשתקד מדמי ניהול בסכום עתק של 60 מיליון שקל, באמצעות חברת אלטיס (Altice) שלו.

לפי ההסכם בין הוט ודרהי, החל מ-2014 הוט משלמת לאלטיס תמורה שנתית של 1.5% מסך הכנסותיה בגין שירותי ניהול וייעוץ שהיא מספקת לה. כך, גם ב-2014 שילמה הוט לדרהי דמי ניהול בהיקף דומה, 61 מיליון שקל, שכללו 15 מיליון שקל שהופקדו כפיקדון בגין ניכוי מס במקור, אם הדבר יידרש על ידי רשויות המס.

שנה קשה לפרטנר אבל לא לבכיריה

גם אצל פרטנר השנה השלילית שסיכמה אתמול החברה - עם הפסד שנתי של 40 מיליון שקל - לא ניכרת בשכר מנהליה, ובראשם המנכ"ל איציק בנבנישתי. עלות העסקתו של בנבנישתי הצטברה ל-5.6 מיליון שקל, כולל בונוס של מיליון שקל, ומשכורת בעלות של 2.1 מיליון שקל. המנכ"ל הקודם של פרטנר, חיים רומנו, שסיים את תפקידו ביולי אשתקד, זכה לשכר בעלות של 5.2 מיליון שקל, כשכמחצית מהסכום (2.9 מיליון שקל) ניתנה לו כבונוס.

בין המשתכרים הבכירים בפרטנר אפשר למצוא גם נציגות נשית בדמות עינת רום, סמנכ"לית משאבי אנוש ואדמיניסטרציה בחברה, שעלות העסקתה הגיעה ל-2 מיליון שקל. בסך הכול, עלות העסקת חמשת בכירי חברת הסלולר המפסידה הצטברה אשתקד ליותר מ-17 מיליון שקל.

שמות בולטים נוספים שהצטרפו לרשימת שיאני השכר הגיעו מחברת הנדל"ן נכסים ובנין מקבוצת אי.די.בי. בראש טבלת השכר בחברה ניצבת המנכ"לית, סגי איתן, שעלות העסקתה הגיעה ל-3.7 מיליון שקל, ואחריה ממוקם רפי ביסקר, היו"ר לשעבר של החברה, שעם היקף משרה של 75% נהנה מתגמולים בהיקף של 3.4 מיליון שקל. ביסקר סיים את תפקידו בדצמבר 2015.

שיאני השכר הבולטים 15.3.16
 שיאני השכר הבולטים 15.3.16