החדשות המקומיות יפסיקו לפעול אחרי 20 שנה

בחודש הבא יפוג תוקפה של הוראת השעה בת השנתיים שחייבה את חברות הכבלים והלוויין להפיק מהדורות שבועיות של חדשות מקומיות ■ המשמעות: כ-30 עובדים בחברות ההפקה יאבדו את מקום עבודתם

מהדורת חדשות מקומית / צילום מסך
מהדורת חדשות מקומית / צילום מסך

החדשות המקומיות יפסיקו לפעול בחודש הבא אחרי למעלה מ-20 שנה. ל"גלובס" נודע כי בחודש הבא יפוג תוקפה של הוראת השעה בת השנתיים שלפיה חויבו חברות הכבלים והלוויין להפיק מהדורות שבועיות של חדשות מקומיות. עם סיומה של התקופה בהוט ו-yes אין עוד כוונה להמשיך את ההשקעה, ועל-פי התוכנית כעת, אלה יבוטלו. המשמעות היא שכ-30 עובדים בחברות ההפקה יאבדו את מקום עבודתם.

לאורך השנים עברו החדשות המקומיות מספר גלגולים, הדרמטי שבהם היה לפני שנתיים, כאשר בוטל המודל של 6 מהדורות יומיות ברחבי הארץ, ועשרות עובדים פוטרו. בתום שורה של דיונים בכנסת שכללו גם מאבק עובדים, הוסכם כי הוט ו-yes ישקיעו בהפקת שתי מהדורות שבועיות - אחת מהצפון ואחת מהדרום. ההשקעה בחדשות המקומיות ירדה אז מ-18 מיליון שקל, שמומנו מתמלוגי חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית למדינה, ל-5 מיליון שקל בלבד, המתחלקים בין החברות, מכיסן.

את המהדורה הדרומית עבור yes מפיק אתר וואלה, ואילו את המהדורה עבור הוט מפיקה חברה "טופ ליין תקשורת" הממוקמת בקריית שמונה. על-פי ההערכות, המגזין הדרומי מעסיק כ-10 עובדים, ואילו המגזין הצפוני מעסיק מספר כפול של עובדים.

במהלך השנים, מאז קמו בראשית שנות ה-90', עברו החדשות המקומיות תהפוכות רבות, כשהחלו בכבלים, כאשר חברות הכבלים היו חברות מקומיות שפעלו באזורים שונים בארץ, וברבות הזמן גם שודרו לתקופת מה בערוץ 1. ככל שהתפתחה התקשורת האלקטרונית, ובמיוחד עם תנופת הרשתות החברתית ואתרי האינטרנט הדומיננטיים,הלכו ואיבדו החדשות המקומיות צופים והשפעה.

עם השינוי שעברו המהדורות לפני כשנתיים, העבירו חברות הכבלים והלוויין את המגזינים החדשים לערוץ הקהילתי, 98, מהלך אשר החליש אותן עוד יותר, לאור העובדה כי מדובר בערוץ זניח בעל רייטינג של מאות צופים בלבד.

במסגרת הדיונים של ועדת פילבר מסתמנת גם המסקנה כי תבוטל החובה המושתת על הכבלים והלוויין להמשיך ולהפיק גם ערוץ זה, בו הן משקיעות מאות אלפי שקלים בלבד מדי שנה.

מהוט ומ-yes לא נמסרה תגובה.