אושרה הגבלת שכר הבכירים בגופים הפיננסים - ירוויחו לא יותר מ-2.5 מ' ש'

ועדת הכספים אישרה את המלצת שר האוצר ■ גפני: "מדובר במהלך היסטורי. הזמנים השתנו, ומכאן ואילך נבחן כיצד להחיל את הגבלת השכר על כלל החברות הציבוריות במשק"

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ד') אחר-הצהריים את הגבלת שכר הבכירים במערכת הפיננסית. הוועדה אישרה את המלצת שר האוצר, משה כחלון, והגבילה את שכר הבכירים לעלות של 2.5 מיליון שקל, בשנה כולל מענקים ובונוסים.

יש להדגיש כי המערכת הפיננסית עדיין תוכל לשלם יותר לבכיריה, אולם מעבר לתקרת 2.5 מיליון השקלים היא תיאלץ לשלם מס מוגדל, ולא יוכרו לה התשלומים הללו כהוצאות לצורכי מס.  גובה הטבת המס יוגבל ל-35 פעמים עלות השכר העובד.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), מסר כי "זהו מהלך היסטורי וצעד ראשון בתיקון אי-השוויון בחברה. הזמנים השתנו, ומכאן ואילך נבחן כיצד להחיל את הגבלת השכר על כלל החברות הציבוריות במשק, לרבות חברות ריאלית".

 

חידוש מעניין בהחלטה הוא את רעיון הכיפול הגה ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) שמסביר כי הכפלת הסכום החייב במס תרתיע את בעלי השכר הגבוה. לדברי מרגלית נציג רשות המיסים צור גינת מילא תפקיד מפתח בהשגת ההסכמה לכיפול. המשמעות היא שאם שכרו של בכיר יחרוג ל-2.6 מיליון שקל תונמך גם תקרת השכר ב-100 אלף שקל, כלומר 2.4 מיליון שקל - כך שהמס ישולם על סכום כפול מגובה החריגה. כך שככל שהחריגה תהיה גבוהה יותר, המס יהיה גבוה יותר.