לקראת שחרור: היועמ"ש לא יתערב בהחלטה אם לשחרר את קצב

ד"ר אביחי מנדלבליט הודיע הערב כי לא יהיה מעורב בקבלת ההחלטה בעניין קיצור עונשו של הנשיא לשעבר, וזאת עקב היכרות מוקדמת ביניהם ■ לפיכך, ההחלטה אם להתנגד לשחרורו המוקדם של קצב תתקבל בפרקליטות המדינה

משה קצב / צלם: אוריה תדמור
משה קצב / צלם: אוריה תדמור

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הודיע הערב (ה') כי לא יהיה מעורב בקבלת ההחלטה בעניין קיצור עונשו של הנשיא לשעבר והאסיר משה קצב, וזאת עקב היכרות מוקדמת ביניהם. לפיכך, ההחלטה תתקבל בפרקליטות המדינה.

קצב יתייצב ב-27 במארס מול ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר, שם יבקש להשתחרר בתום ריצוי 4.5 שנות מאסר - כמעט שני שליש מ-7 השנים שנגזרו עליו בגין הרשעתו באונס.

בסביבתו של קצב פועלים כל העת להביא לשחרורו המוקדם, אף שהוא מעולם לא הביע חרטה על מעשיו. בשנת 2010 הורשע בשתי עבירות אונס, מעשה מגונה בכוח והטרדה מינית של נשים שהיו כפופות למרותו.

לאחרונה פורסם בוואלה! NEWS כי בחודשים ובשבועות האחרונים פנו בני משפחתו של קצב לנשיא המדינה ראובן ריבלין בבקשה לחון או לקצוב את עונשו של הנשיא לשעבר. הראשון היה אחיו, ליאור קצב, שביקש לקצוב את העונש. חוץ מהאח, גם רעייתו של קצב, גילה, ביקשה חנינה לבעלה.

בין הסיבות שבגינן הגישה את הבקשה נמצא ההליך המשפטי הארוך שעבר על קצב, ירידתו ממעמדו הרם כנשיא המדינה אל הישיבה בתא המאסר עם עבריינים אחרים, מצבו הבריאותי וכן גילו המתקדם, שכן לאחרונה הוא חגג את יום הולדתו ה-70.