דיווחים בבלגיה: המחבל הנמלט מפריז נתפס בפשיטה משטרתית בבירה

המשטרה פתחה במבצע נרחב בפרבר מולנבק שבבריסל, שבמהלכה נשמעו יריות באזור ■ עפ"י כלי תקשורת מקומיים, המחבל הנמלט סלאח עבד א-סלאם, שלקח חלק במתקפה שגבתה את חייהם של 130 בני אדם ב-13 בנובמבר, נורה ונתפס - זאת לאחר שהצליח להימלט השבוע

גנט - בלגיה / צילום: רויטרס
גנט - בלגיה / צילום: רויטרס

משטרת בלגיה פתחה הערב (שישי) במבצע נרחב בפרבר מולנבק בבירה בריסל, במהלכה נשמעו יריות ועל פי דיווחים בתקשורת המקומית, נתפס ונפצע סלאח עבד א-סלאם, אחד המחבלים שביצעו את מתקפת הטרור בפריז ב-13 בנובמבר והצליח להימלט. כמו כן, דווח כי אדם נוסף נפצע במהלך המבצע. מוקדם יותר מסרו גורמים רשמיים במדינה כי טביעות אצבעותיו של עבד א-סלאם נמצאו בדירה שעליה פשטו כוחות בפרבר דרומי של בריסל ביום שלישי האחרון. על פי הערכות, הוא הצליח להימלט זמן קצר לפני שהגיעו הכוחות.

עם ההודעה על הפשיטה במולנבק עזב ראש ממשלת בלגיה, שארל מישל, את הוועידה המתקיימת בין האיחוד האירופי וטורקיה בנושא עסקת הפליטים בבריסל. כמו כן, המשטרה הבלגית ביקשה מהציבור שלא לפרסם תמונות של המבצע, שהוגדר כפשיטה ללוחמה בטרור.

למרות ההודעה על מציאת טביעות האצבע של עבד א-סלאם, לא נמסרו פרטים נוספים בנוגע לחקירה. עם זאת, לפי הערכות שפורסמו בכלי התקשורת בבלגיה, המחבל המבוקש הוא "בסבירות גבוהה" אחד משני החשודים שנמלטו בפשיטה.

נוסף על ההודעה בנוגע לממצאים בזירת הפשיטה השבוע, הפרקליטות ב בריסל מסרה כי האזרח האלג'יראי שנהרג במהלכה, מוחמד בלקעיד, היה ככל הנראה חלק מחוליית ה טרור של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) שביצעה את ה פיגועים ב צרפת , שבהם נרצחו 130 בני אדם.