הממונה על ההגבלים מצטרפת לצוות היישום של מתווה הגז

לצורך צירופה של הלפרין הועברה החלטת ממשלה בנוהל מקוצר, במסגרתה הופץ נוסח ההחלטה המוצע בדואר האלקטרוני לשרים - ושרים שלא הגיבו להודעה למייל נחשבים לתומכים בהחלטה

מיכל הלפרין / צילום: רוני שיצר
מיכל הלפרין / צילום: רוני שיצר

הממשלה החליטה לאשר את צירופה של הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, לצוות היישום של מתווה הגז, בהליך מקוצר שנערך ביום חמישי האחרון. החלטת הממשלה המקורית בנושא המתווה ויישומו איננה מזכירה את הממונה על ההגבלים העסקיים כחבר בצוות היישום, על רקע פעולותיו של הממונה הקודם דייויד גילה. ואולם מאז ההחלטה התמנתה לתפקיד עו"ד מיכל הלפרין, ובעקבות כך עלתה דרישה לצרפה לצוות בראשותו של מנכ"ל משרד התשתיות שאול מרידור.

לצורך צירופה של הלפרין הועברה החלטת ממשלה בנוהל מקוצר במסגרתה הופץ נוסח ההחלטה המוצע בדואר האלקטרוני לשרים - ושרים שלא הגיבו להודעה למייל נחשבים לתומכים בהחלטה.

נזכיר כי בדצמבר האחרון הודיע שר האנרגיה יובל שטייניץ על מינוי הצוות ליישום ולקידום משק הגז הטבעי בישראל. נוסף למרידור חברים בצוות גם יוסי וירצבורגר, הממונה על ענייני הנפט ומנהל מינהל אוצרות טבע במשרד האנרגיה; אלכסנדר ורשבסקי, ראש רשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה; אמיר לוי, הממונה על התקציבים במשרד האוצר; ראש המועצה הלאומית לכלכלה, ישראל דנצינגר; מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה; מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג; ועו"ד אבי ליכט המשנה ליועץ המשפטי לממשלה.

תפקיד הצוות יהיה ללוות את יישום המתווה ולוודא את קיום התנאים הקבועים בו; לעמוד בקשר עם בעלי הזכויות במאגרי "לוויתן", "תמר", "כריש" ו"תנין" לשם סיוע באמצעות תיאום בינמשרדי והסרת חסמים להבטחת התנאים לפיתוח השדות האמורים; ולסייע לשר האנרגיה בפיתוח וביישום מדיניות ממשלתית במשק הגז הטבעי בישראל.