האקזיט של יגאל אהובי: מכר בניין בת"א ב-24 מיליון שקל

אהובי מכר את הבניין לקבוצת הרוכשים, ביניהם מנכ"ל מנועי בית שמש, אבנר שחם, עו"ד חגי פגירסקי ומשפחותיהם ■ ככל הידוע, את הבניין קנה אהובי לפני שנים במיליוני שקלים בודדים

יגאל אהובי / צלם: אביב חופי
יגאל אהובי / צלם: אביב חופי

אקזיט פרטי ליגאל אהובי. יזם הנדל"ן מכר בניין ישן בתל-אביב תמורת 24 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". הרוכשים הם אבנר שחם, מנכ"ל מנועי בית שמש, וילדיו רותם ותומר וכן עו"ד חגי פגירסקי, אשתו אורנה (בתו של בצלאל מזרחי המנוח), אחיה חיים מזרחי ועמוס פרג'ון.

הנכס הקיים הוא בגודל של 372 מ"ר, אך עם זכויות בנייה של כ-800 מ"ר. הרוכשים צפויים להרוס את הבניין הקיים ולבנות במקומו בניין חדש, שאת דירותיו יחלקו ביניהם.

אהובי רושם פה אקזיט נאה מבחינת היקף ההשקעה המקורי. שכן, את הבניין הוא קנה ככל הידוע לפני שנים בהשקעה של מיליוני שקלים בודדים.

שחם, בן 64, משמש מאז 1992 כמנכ"ל חברת חברת מנועי בית שמש, העוסקת בייצור חלקי מנוע סילון ושיפוצם. בשנת 2005 קנה את השליטה בחברה, יחד עם כלל תעשיות, מידי אורמת. אשתקד, עשור לאחר שרכש יחד עם כלל תעשיות (כת"ש) את השליטה במנועי בית שמש (מב"ש), שחם הודיע כי הוא אינו חלק מגרעין השליטה בחברה יחד עם כת"ש.

כיום מחזיק שחם בכ-25% ממניות מב"ש, בשווי של כ-80 מיליון שקל וזאת לאחר שמניית החברה קפצה בקרוב ל-70% בשנה החולפת, ומשקפת למב"ש שווי של כ-320 מיליון שקל. כת"ש מחזיקה בכ-40% מההון.

בסוף 2015 דיווחה מב"ש על הארכת הסכם מסגרת לאספקת חלקי מנועים בהיקף של 35 מיליון דולר לתקופה של חמש שנים. מב"ש טרם פרסמה את דוחותיה השנתיים ל-2015, ובסיכום תשעת החודשים הראשונים אשתקד רווחיה זינקו ב-135% ל-5.5 מיליון דולר והכנסותיה עלו בקרוב ל-4% ל-58 מיליון דולר.

עו"ד חגי פגירסקי הוא בנו של עוזי פגירסקי, מייסד הקאנטרי קלאב ברמת השרון, ואף ניהל אותו במשך 16 שנה. פגירסקי הוא גם שותף בחברת קרוואן ישראל, שמוכרת קרוואנים לטיולים, יחד כדורגלן העבר, חיים רביבו.

שמו של יגאל אהובי עלה לכותרות בימי הגאות של 2007, בעת שיזם והוביל עסקאות ענק לרכישת נדל"ן באירופה, ובעיקר בבריטניה, לצד חברת דלק נדל"ן (שקרסה בהמשך). בזירה הציבורית מחזיק אהובי בחברת רבד העוסקת ביזום ובניית פרויקטים וכן בנדל"ן מניב, ונסחרת בבורסה בשווי של כ-150 מיליון שקל.