ביקושי עתק של 1.6 מיליארד שקל בהנפקת אמות

הביקושים הגדולים להנפקה הביאו את הסדרה הארוכה לסגור במרווחים נמוכים מאד מהממשלתי המקביל ■ החברה צפויה להגדיל את חלקה בעדכון המדדים הקרוב לאחר מכירת ההחזקות של מגדל והגדלת חלקו של הציבור בחברה ■ להוציא מגדל כל המוסדיים השתתפו בהנפקה

נתן חץ / צילום: תמר מצפי
נתן חץ / צילום: תמר מצפי

אמות  שבשליטת אלוני חץ  הנפיקה היום שתי סדרות אג"ח והשוק כמרקחה. למעלה מ-1.5 מיליארד שקל ביקושים נרשמו בהנפקה והמרווחים סגרו ברמה נמוכה במיוחד. את ההנפקה הובילה חברת החתום ווליו-בייס בניהולו של פלג פאר.

אמות קיימה היום את השלב המוסדי בהנפקה של סדרת אג"ח חדשה (סדרה ה') והרחבה של סדרה קיימת (סדרה ב'). לחברה היה דירוג ל-600 מיליון שקל אולם בחברה טענו כי הם מעוניינים רק ב-500 מיליון שקל. המוסדיים התנפלו על אגרות החוב והביאו את המרווחים בסדרה החדשה לפחות מ-200 נקודות (2%) מהאג,ח הממשלתי המקביל והתשואה שמשתקפת מהמחיר עומדת על 3.4% בלבד. יש להדגיש כי הסדרה החדשה היא ארוכה מאוד עם מח"מ 7 ואינה צמודת מדד כך שוב נראה כי הסיכונים אינם מגולמים היטב במחירים בהנפקות.

כמעט כל הפעילים בבורסה הזרימו ביקושים גבוהים להנפקה למעט מגדל שמימשה אתמול חבילת מניות שהחזיקה בחשבון הנוסטרו שלה ומכרה אותה לנתן חץ ולציבור. נתן חץ רכש כ-40% מהחבילה בעוד הציבור רכש את 60% הנותרים. המשמעות של מכירת חבילת המניות של מגדל לנתן חץ (והגורם לעליות במניה היום בבורסה) היא שבעדכון המדדים והמשקולות בתוך המדדים הקרוב צפויה אמות להגדיל את חלקה במדדים וכך תזכה לביקושים מהקרנות המחקות ותעודות הסל. הסיבה לכך היא הגדלת חלקו של הציבור בהחזקות בחברה.

 הסדרה החדש שהונפקה היום (סדרה ה') תתחיל לשלם את הקרן בשנת 2021 ולמעשה תשלם שני תשלומי קרן בין השנים 2021 ו-2022 כשכל תשלום יהווה 10% מהקרן. את יתרת 80% קרן תשלם החברה בין השנים 2023 ל-2026. המכרז המוסדי היה במרווח מקסימלי של 257 נקודות אולם, כאמור, לאור הביקושים נסגר במרווח של 197 נקודות כשהתשואה האפקטיבית המשתקפת מהמחיר היא של 3.51%.