וישמן ישראל (כץ) ויבעט

הממשלה הזאת לא מצליחה להביא בטחון לאזרחיה. אז מה ההתנשאות כלפי בלגיה?

ישראל כץ / צילום: תמר מצפי
ישראל כץ / צילום: תמר מצפי

"אם בבלגיה ימשיכו לאכול את השוקולד... הם לא יוכלו להילחם בטרור". כה אמר הילד המגודל, שר התחבורה ישראל כץ, בזחיחותו הדשנה. הבלגים כידוע מייצרים שוקולד. אבל נראה שמי שדווקא הרבה לאכול אותו הוא ישראל כץ עצמו, אם לשפוט לפי מראה עיניים, לפחות בעברו.

כץ אינו היחיד הזורק לחלל האוויר אמירות מטופשות ומיותרות, שנועדו לקבל כותרת, אם כי כץ הוא הבולט ביותר מכל הבחינות הלא חיוביות. כל חבר בממשלה, כמו גם חברי כנסת רבים, מרגישים צורך בל נשלט להשמיע את הגיגיהם על המצב. עכשיו בלגיה היא המטרה, גם של הטרור האיסלמי, וגם, להבדיל כמובן, הטרור המילולי של שועלי שמשון הישראלים.

ילדי השוקולד

בלגיה היא עם של פחדנים, "ילדי שוקולד" אם להשתמש באמירה של כץ. זאת לעומתנו, שיודעים להילחם, אמיצים, חדורי רוח קרב. זה רוח הדברים של שועלי שמשון אצלנו, שהם יותר שועלים מאשר שמשונים. התיאור לא לגמרי בלתי מדויק, אבל למה זה כך? לבלגים המסכנים, וכמעט כל שאר מדינות העולם, לא היה המזל להיות מוקפים באויבים המבקשים להשמידם. הם לא זקוקים להיות שמשונים, ולא יצרני נשק. אז הם מייצרים שוקולד. לפחות שוקולד משובח.

התנשאות ילדותית

ממש לא ברור מה ההתנשאות הילדותית הזאת? אנחנו לא נעשינו לוחמים מדופלמים בטרור משום שנולדנו כאלה, או שרצינו בכך, אלא משום שזה נכפה עלינו מטבע הנתונים באזור עליו באנו להקים את מדינתנו. אני בטוח שאם נשאל את אזרחי ישראל, רובם היו שמחים לחיות במצב בו שרויים הבלגים, ולייצר שוקולד במקום פגזים. אבל העיקר שישורון, ששמו האמתי הוא ישראל, משמין ובועט.

מה אנחנו עשינו?

מה גם שאנחנו, עם כל הידע והאומץ בתחום הטרור - מה בעצם עשינו עד כה? מיגרנו אותו? העלמנו אותו מהעולם? אז אנחנו באים להטיף? וללעוג? או לשמוח לאיד? או ללמד איך נוהגים בטרור? ומי עושים זאת? ישראל כ"ץ, שגם את תאונות הדרכים אינו מצליח לנצח, או אפילו להפחית? וכל מיני שרים קטנים, רובם כושלים, שישיבתם בממשלה מבזה את כולנו?

מומלץ שוקולד בלגי

בקיצור, אל יתהללו חוגרים, שלא לומר חגבים, כמפתחים. הממשלה הזאת, עם כל הניסיון והתעוזה כביכול, לא מצליחה להביא ביטחון לאזרחיה. למרות זאת חבריה יודעים מי לא מתאים להוביל את המלחמה בטרור ומי כן מסוגל. ומי שמסוגל בעיניהם, מוכיח בעליל שאין לו מושג קצוץ מה עושים עם הטרור המחורבן הזה. אולי דווקא כדאי שאלה הקרויים אצלנו "מנהיגים" יאכלו שוקולד בלגי (רצוי מריר), כדי להגביר את האנרגיות וכוח החשיבה. בטוח שכ"ץ יודע איפה משיגים אותו.