תוכנית האצה ישראלית חדשה תתמקד בסושיאל-טק בסינגפור

המחזור הראשון של האקסלרטור החדש, TechForGood Singapore, צפוי להתחיל בהמשך השנה, לאחר גיוס המיזמים המקומיים, ולהימשך ארבעה חודשים

 

TechForGood השיקה השבוע את TechForGood Singapore - אקסלרטור (תוכנית האצה לסטארט-אפים) חדש בתחום הסושיאל-טק שיפעל בסינגפור. זאת נוסף על תוכנית ההאצה TechForGood Rally שפועלת בישראל ובימים אלה מגייסת מיזמים חדשים למחזור השלישי.

המחזור הראשון של התוכנית החדשה צפוי להתחיל בהמשך השנה, לאחר גיוס המיזמים המקומיים, ולהימשך ארבעה חודשים. התוכנית תציע לסטארט-אפים ליווי, ייעוץ ומנטורינג מקרב קהילת היזמות הישראלית והסינגפורית, וכן בניית מודל עסקי, חיבור למשקיעים ותמיכה מגופים עסקיים וחברתיים גלובליים.

סינגפור ידועה בשנים האחרונות בסצנת היזמות הפורחת שלה ובשיתוף פעולה פורה עם תעשיית החדשנות, היזמות וההיי-טק הישראלית במטרה ללמוד מההצלחה של הסטארט-אפ ניישן. הממשלה המקומית מפעילה תוכניות שונות לעידוד חדשנות והשקעות בסטארט-אפים ואף מקצה לנושא תקציבים ומענקי פיתוח במטרה למשוך חברות בינלאומיות למדינה.

בראש TechForGood Singapore יעמדו יואב אלגרישי וכנרת קרין, יזמים ישראלים סדרתיים שפועלים בעשור האחרון מסינגפור וכן עומרי בורל וניר שמעוני אשר מנהלים את TechForGood בישראל. אירוע ההשקה של האקסלרטור החדש נערך בקמפוס של גוגל בסינגפור, בשיתוף עם שגרירות ישראל וארגון AVPN - הרשת הפילנתרופית הגדולה באסיה (Asian Venture Philanthropy Network). את חלל העבודה המשותף ליזמים שיצטרפו לתוכנית הקצתה ממשלת סינגפור.

TechForGood היא הגוף המוביל היום את תעשיית הסושיאל-טק בישראל. החברה מפעילה בתל אביב אקסלרטור ליזמים טכנולוגיים, המבקשים לייצר לצד הערך הכלכלי גם אימפקט חברתי חיובי. התוכנית מעניקה מעטפת ליווי מקצועי של מומחים בתחום הטכנולוגי, חברתי, עסקי-פיננסי, משפטי ועוד, וכן חושפת את הבוגרים למשקיעים ודמויות מפתח בתעשייה בארץ ובעולם.

 נוסף על כך, TechForGood פועלת בימים אלה גם לגיוס כסף להשקעה במיזמי סושיאל-טק בתחילת דרכם.

ניר שמעוני, מנכ"ל TechForGood, אמר: "כמי שחרתו על דגלם להוות בית עבור יזמים טכנולוגיים עם ערך מוסף חברתי, אנו שמחים וגאים לראות שהפעילות שלנו מעוררת עניין גם מחוץ לישראל. התפתחות תחום הסושיאל-טק היא מגמה עולמית שהולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות. באסיה יש שילוב ייחודי של מדינות אשר סובלות מפערים חברתיים משמעותיים ולצדן מדינות מאוד מפותחות עם סביבה עסקית-פיננסית שצמאה לפתרונות לאותן סוגיות חברתיות. סינגפור היא דוגמה אחת למדינה שלמדה מהצלחת הסטארט-אפ ניישן ומקיימת מנגנוני תמיכה שמעודדים שיתופי פעולה עם ישראל. ישנם גם משקיעי אימפקט אשר מחפשים השקעות בתחום גם בישראל. אני מאמין שבעתיד נראה תוכניות דומות של TechForGood גם במקומות נוספים בעולם".