עלות שכר של 77 מיליון שקל ב-10 שנים למנכ"ל אלקטרה

עלות העסקתו של איתמר דויטשר התקרבה ל-13 מיליון שקל ב-2015 ■ למרות ההפסד הכבד של אפריקה ישראל - שכר בעלות של 12.4 מיליון שקל לבעל השליטה לב לבייב, רובו באופציות הרחוקות מהכסף ■ 8.7 מיליון שקל למנכ"ל קרסו מוטורס, איציק וייץ

מספר שמות בולטים חדשים נוספו היום לצמרת רשימת שיאני השכר ל-2015. לב לבייב, בעל השליטה ויו"ר חברת ההשקעות בנדל"ן אפריקה ישראל , הגיע בשנה החולפת לעלות העסקה של 12.4 מיליון שקל, כשעיקר הסכום (7 מיליון שקל) הוא בתגמול מנייתי באמצעות אופציות של החברה הבת, אפי פיתוח, הנמצאות הרחק "מחוץ לכסף". גם בשנתיים הקודמות (2013 ו-2014) נהנה לבייב מתגמולים מנייתיים גדולים, שהובילו את סך עלות העסקתו בחברה להצטבר ל-50 מיליון שקל בשלוש שנים, כש-32 מיליון שקל מתוכם הם תגמולים במניות.

סך עלות העסקת חמשת בכירי אפריקה ישראל, שסיכמה היום את 2015 בהפסד עתק של 1.7 מיליארד שקל, הצטברה ל-23 מיליון שקל. עלות שכרו של רונן גינזבורג, מנכ"ל החברה הבת דניה סיבוס, הגיעה ל-3.1 מיליון שקל, וזו של אברהם (נובו) נובוגרוצקי, מנכ"ל אפריקה ישראל, עמדה על 2.3 מיליון שקל. בנוסף, שילמה אפריקה ישראל 1.9 מיליון שקל לנדב גרינשפון, סגן יו"ר החברה, בהיקף משרה של 140 שעות חודשיות.

גם חברת התעשייה והבנייה אלקטרה  שלחה נציג בולט לרשימת שיאני השכר ל-2015 בדמות המנכ"ל, איתמר דויטשר, שעלות העסקתו התקרבה ל-13 מיליון שקל. מתוך סכום זה עומד הרכיב המנייתי על 5 מיליון שקל. דויטשר מופיע דרך קבע ברשימת שיאני השכר, ובעשר השנים האחרונות (2015-2006) הצטברה עלות העסקתו באלקטרה לסכום מרשים של 76.9 מיליון שקל.

ירון שורק, מנכ"ל אלקטרה בנייה ואלקטרה השקעות, נהנה משכר בעלות של 6.1 מיליון שקל. עלות העסקת צמד המנכ"לים המשותפים בחברה האם אלקו, בעלי השליטה מיכאל ודניאל זלקינד, עמדה על 6 מיליון שקל, 3.3 מיליון שקל למיכאל והיתרה לאחיו. אביהם, גרשון זלקינד, קיבל 900 אלף שקל בתפקידו כנשיא החברה.

שם נוסף שמופיע מדי שנה ברשימת שיאני השכר בבורסה הוא של זוהר לוי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן סאמיט , שעלות העסקתו הצטברה ל-6.7 מיליון שקל - עיקר הסכום (6.1 מיליון שקל) ניתן לו עבור שירותי ניהול שהוא מעניק לחברה הבת, סאמיט גרמניה.

גם איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס, הוא שם שכיח ברשימות שיאני השכר השנתיות, כשעל רקע שנת פעילות חיובית של החברה נהנה ממענק שמן של 6.6 מיליון שקל, וסך עלות העסקתו הגיעה ל-8.7 מיליון שקל. קרסו שילמה עוד 3.9 מיליון שקל לאבי תמיר, מנכ"ל קבוצת הרכב, שסיים את תפקידו בתחילת 2016.

גם חברת מרכזי הקניות הפתוחים ביג  שלחה מספר שמות לרשימת השיאנים, בראשם סטנלי מקלרוי, נשיא ביג ארה"ב, שעלות העסקתו הגיעה ל-7.4 מיליון שקל. עיקר הסכום (5.5 מיליון שקל) הוענק לו בתגמול מנייתי. מנכ"ל ביג, איתן בר זאב, נהנה מדמי ייעוץ בהיקף של 3.9 מיליון שקל, ובעל השליטה בחברה, יהודה נפתלי, הסתפק ב-2.2 מיליון שקל.

שלושת בני משפחת רביד, המחזיקים בשליטה ברשת קמעונאות המזון ויקטורי, קיבלו 6.6 מיליון שקל: 2.5 מיליון שקל מתוכם למנכ"ל, אייל רביד, והיתר לאחיו, אברהם רביד, ולאביהם של השניים, חיים (ויקטור) רביד. רשת קמעונאות מזון אחרת, טיב טעם, שילמה 4.4 מיליון שקל לחברת הארגז של בעל השליטה חגי שלום, באמצעותה הוא מעניק לה שירותי ניהול ומנכ"ל.

דוחות חברת ההשקעות ערד חושפים כי עלות העסקת בעל השליטה שלמה איזנברג הגיעה ל-5.8 מיליון שקל בכמה תפקידים אותם הוא ממלא בחברות הבנות שלה, בהן חברת הנדל"ן ישרס וחברת המחשבים מלם-תים. השר והח"כ לשעבר אופיר פינס נהנה מתגמולים של כ-230 אלף שקל (60 אלף דולר) בתפקידו כיו"ר חברת השילוח והלוגיסטיקה אוריין, בהיקף משרה של 20%.

עלויות העסקת איתמר דויטשר באלקטרה
 עלויות העסקת איתמר דויטשר באלקטרה

שיאני השכר הבולטים 29.3.16
 שיאני השכר הבולטים 29.3.16