מנכ"ל ביונדווקס רון בבקוב נעצר בחשד לשימוש במידע פנים

לפי החשד, בבקוב העביר לכאורה מידע פנים אודות ביונדווקס למקורבו טל כהן, וזה העבירו לאחיו רועי ולמקורב נוסף, והשלושה גרפו רווחים של כ-114 אלף שקל לאחר שהמידע פורסם ברבים

רון בבקוב מנכ"ל ביונדווקס/ צילום: איל יצהר
רון בבקוב מנכ"ל ביונדווקס/ צילום: איל יצהר

חוקרי רשות ניירות ערך עצרו היום (ג') את רון בבקוב, יו"ר ומנכ"ל ביונדווקס, ושניים ממקורביו, האחים טל ורועי כהן. לפי החשד, בבקוב העביר לכאורה מידע פנים אודות ביונדווקס לטל כהן, וזה העבירו לאחיו ולמקורב נוסף, והשלושה גרפו רווחים של כ-114 אלף שקל לאחר שהמידע פורסם ברבים. 

בבקוב שוחרר בערבות של 200 אלף שקל, ונאסרה יציאתו מהארץ למשך 180 יום. האחים כהן שוחררו בערבות של 130 אלף שקל כל אחד, כשעל טל כהן נאסרה היציאה מהארץ למשך 180 יום.

ביונדווקס  היא חברה ציבורית שנסחרת בתל-אביב ובנאסד"ק ועוסקת במחקר ופיתוח של חיסונים נגד שפעת. חקירת הרשות גילתה כי בתחילת חודש ספטמבר 2015 התקשרה החברה עם ארגון ממשלתי אמריקאי במטרה לבצע ניסוי קליני שלב שני בארה"ב בין השנים 2015 ו-2016. בעקבות פרסום ההודעה עלתה מניית החברה בשיעור חד של 35%, תוך שריכזה מחזורי מסחר גבוהים.

ממצאי חקירת הרשות מעלים חשדות כי רועי כהן קיבל לכאורה את המידע טרם הפרסום מאחיו טל, שבעצמו קיבל לכאורה את המידע מבבקוב. 

מנספח הבקשה לשחרור בתנאים מגבילים שהגישה הרשות לבית המשפט עולה עוד כי בפרשה נחקרו אנשים נוספים, וכי בכוונת חוקרי הרשות לבצע פעולות חקירה נוספות.