המוני ישראלים חותמים על עצומות; על מי זה משפיע בכלל?

מפרשת החייל היורה בחברון, דרך סערת שוברים שתיקה ועד הפלרת המים - בישראל יש בכל רגע נתון 1,000 עצומות פעילות, והצעת חוק חדשה מנסה להפוך אותן ל"חבר הכנסת ה-121" ■ איך עצומות שינו את העולם, מהן העצומות הפופולריות בישראל, והאם הן רלוונטיות בעידן הפייסבוק ■ בדיקת G

המחאה החברתית / צילום: רויטרס
המחאה החברתית / צילום: רויטרס

שעון הקיץ, שנכנס לתוקפו בסוף השבוע שעבר, יימשך עד סוף אוקטובר. המשמעות היא יותר שעות אור, יותר פעילות במשק, צריכה של פחות חשמל ועוד יתרונות רבים. עד לפני כשנתיים וחצי, כל זה לא היה מובן מאליו: הציבור הדתי בישראל (או לפחות נציגיו בבית הנבחרים) לא התלהב מקיצור שעון החורף, בטענות שונות - החל בכך שזה מגביר חילול שבת, ועד הקושי להתפלל תפילת שחרית. ב-2013 כל זה השתנה, אחרי פסטיבל שלם שבו לקחו חלק פוליטיקאים, עיתונאים ואנשי ציבור. אלא שאחד מניצניו של המאבק הזה כבר הופיעו שלוש שנים לפני כן, עם עצומה ביוזמתו של ד"ר שמעון אקהויז, מייסד ויו"ר יצרנית ציוד לטיפולים אסתטיים סינרון.

על העצומה של אקהויז, שקראה להאריך את שעון הקיץ, חתמו כ-400 אלף איש, מה שהפך אותה לאחת העצומות הנחתמות ביותר בישראל. "זה צמח לממדים שהייתי מופתע מהם", אקהויז אומר.

- לא הזיק שאתה גם יזם בכיר ומוכר.

"נכון שזה קצת עזר, אבל מה שהוסיף פלפל לעניין הוא שיצאתי בקריאה להתעלם מהזזת השעון ולהמשיך ולדבוק בשעון הקיץ. לא יודע כמה אנשים עשו את זה; אני השארתי את כל השעונים בבית על אותה השעה. לעצומה היה חלק מאוד חשוב ואפקטיבי, והעובדות מדברות בעד עצמן. לפני כן זה היה נראה חסר תקווה". 

 

 

העצומות המובילות בישראל
 העצומות המובילות בישראל

עצומות מפורסמות בהיסטוריה
 עצומות מפורסמות בהיסטוריה