יצחק הרצוג הוא הפוליטיקאי הבכיר החשוד בפרשת השחיתות השנייה

הבדיקה המשטרתית עוסקת בפריימריז במפלגת העבודה מול שלי יחימוביץ' ב-2013 וקשורה למימון מפלגות ■ הרצוג: "הכפשות פוליטיות של הליכוד ופעילים מתוסכלים" ■ אמש נחשף כי אריה דרעי עומד במרכז פרשת שחיתות אחרת

יצחק הרצוג / צילום: אלון רון
יצחק הרצוג / צילום: אלון רון

הותר לפרסום: במרכז הבדיקה המשטרתית של הפרשה השנייה המערבת פוליטיקאי בכיר, עומד יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג - כך חושף הערב (ד') עמית סגל בערוץ 2. הבדיקה המשטרתית עוסקת בפריימריז מול שלי יחימוביץ' ב-2013 וקשורה למימון מפלגות. על-פי החשד, הרצוג קיבל תרומות שלא כדין בעת שהתמודד בבחירות המקדימות במפלגת העבודה וניצח את יחימוביץ'. 

היועמ"ש אביחי מנדלבליט עדכן את הרצוג בקיומה של הבדיקה המשטרתית. נציין כי עדיין לא מדובר בחקירה אלא בבדיקה. 

ח"כ הרצוג התייחס הערב לנושא ואמר: "אני מברך על הבדיקה שנעשית על-פי הודעת היועץ המשפטי. מדובר בהכפשות פוליטיות שהליכוד ופעילים מתוסכלים ניסו להפיץ טרם הבחירות והוכחשו כבר אז. אני בטוח שהבדיקה תפריך את הטענות ההזויות הללו אחת ולתמיד. אשתף פעולה באופן מלא עם כל שאתבקש על-מנת שהנושא יתברר בהקדם".

ממשרד המשפטים נמסר כי "אנו מאשרים שבאישור היועץ המשפטי לממשלה נפתחה בדיקה בעניינים הקשורים להתנהלותו של יו"ר האופוזיציה בפריימריז האחרונים במפלגת העבודה. בשלב זה לא הורה היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגד יו"ר האופוזיציה".

אמש (ג') נחשף כי אריה דרעי עומד במרכזה של פרשת שחיתות אחרת שעל פרטיה מוטל צו איסור פרסום.