צפו: מאזדה מציגה מכונית ספורט עממית חדשה ויפה

חדש על הכביש: מאזדה מציגה את המכונית שנחשבת לדעת רבים ליפה ביותר של היצרן היפני בכל הזמנים ■ קבלו הצצה לדור החדש של ה"מיאטה" - רכב הספורט העממי שרבים ציפו לו

אולי אנשי מאזדה ידעו מראש שהמיאטה תיבחר למכונית השנה בתערוכת ניו יורק ואולי לא, אבל זה לא שינה להם את התכניות להציג בתערוכה את המיאטה FR, שהיא למעשה מיאטה עם גג מתקפל קשיח ולא עשוי בד.

הספקולציות סביב מבחר הגרסאות של הדור הרביעי של המיאטה סבבו סביב דגם קופה או דגם שוטינגברייק, אך האורחים של התערוכה קיבלו את המיאטה היפה ביותר בכל הזמנים לדעת פרשנים רבים עם גג קשיח ומתקפל.

תהליך הפתיחה החשמלית של הגג נמשך 12 שניות והוא יכול להתבצע כאשר המכונית בתנועה במהירות שלא עולה על 10 קמ"ש. הגג שעשוי שני חלקים מתקפל לאחור יחד עם השמשה האחורית שנשכבת מאחורי המושבים וכולם מוסתרים על ידי מנגנון קשיח שמגן על החלקים המקופלים מבלי לשנות את נפח תא המטען כמו בדגם שעשוי, בד ומבלי לפגוע בביצועי המכונית לנוכח שינוי התצורה האירודינאמית ותוספת המשקל של הגג והמנוע החשמלי בשיעור 85 ק"ג.

בין אם אתם מאלה שחושבים שהמכונית יפה יותר כאשר הגג פתוח או סגור, אין ספק כי מעצבי מאזדה ארה"ב עשו כאן עבודה נהדרת שמזכירה את הפורשה 911 טארגה. תחת מכסה המנוע אין כל שינויים והמכונית מגיעה עם מנוע בנפח ליטר וחצי או 2 ליטרים בטכנולוגיית סקאיאקטיב ותיבת הילוכים ידנית או אוטומטית בת שש מהירויות.

ומה באשר למחיר? אין אמנם מחיר רשמי, אך ההערכה היא כי התוספת במחיר לגג המתקפל הקשיח בארה"ב תהיה בשיעור 2,000 דולר מעל למחיר של המיאטה הרגילה.