כך פספס הכדורגל הישראלי את החלוץ הלוהט בעולם

לוואלה! ספורט נודע כי לחלוץ הסנסציוני של לסטר יש משפחה בישראל ■ הוא אף ביקר בארץ בצעירותו וערך מבחנים בנבחרת הנוער, אך לא התקבל ■ המאמן זאב זלצר נזכר: "הוא היה רזה, לא מרשים במיוחד"

כדור הפרמיירליג הרשמי של נייקי לעונת 2015/16 / צלם: רויטרס
כדור הפרמיירליג הרשמי של נייקי לעונת 2015/16 / צלם: רויטרס

איך נבחרת ישראל פספסה את ג'יימי ורדי.

לאחרונה נודע לוואלה! ספורט כי לחלוץ נבחרת אנגליה ולסטר הסנסציונית, ג'יימי ורדי, יש משפחה בישראל ולפני שנים רבות, הוא אפילו היה בארץ ונבחן בנבחרת הנוער, אבל לא התקבל וישראל החמיצה חיזוק עצום. בצעירותו ורדי נהג לבקר את סבו היהודי (החלוץ עצמו אינו יהודי) בכפר ורדים, ובימים הקשים יותר בקריירה שלו שקל לחפש מקום חדש להמריא דרכו. רחל ורדי, דודתו, הסכימה לאחר יותר מעשור לחשוף את הסיפור.

מי שניהל את נבחרות הנוער של ישראל באותה תקופה הוא זאב זלצר, שאישר את הסיפור אבל סיפק גרסה קצת יותר מרוככת. "בעיקרון, היינו פתוחים לבחון כל שחקן. אמרו לנו שיש בחור שהגיע ועושה רושם לא רע. אמרתי שיש לנו אימון בווינגייט ושיבוא, נראה אם הוא שחקן מעניין. לא בדקנו אז את השורשים, כן יהודי או לא יהודי. הגיע נער די רזה, לא נראה מרשים במיוחד. אפילו לא היה לו ציוד ספורט. הוא התאמן ועשה רושם לא רע, היה מהיר מאוד, אבל היו לו ליקויים טכניים".

זלצר הוסיף: "רשמנו את השם, היינו מוכנים, נבחרת הנוער הייתה אז לפני נסיעה לאליפות אירופה והיו הכנות אחרונות. כשחזרנו מהאליפות רצינו לראות אותו שוב, אבל אמרו לנו שהוא כבר לא פה, הוא חזר לאנגליה. לא היה לנו כבר שום קשר איתו מאז".

המאמן אמר לסיום: "היום זה לא אותו ג'יימי ורדי שאנחנו ראינו אותו, אל תשכח שעברו עשר שנים מאז. התחילו לשדר אותו בטלוויזיה, הוא הגיע עם לסטר לפרמיירליג רק עכשיו ולכן, קשה היה לזהות אותו. אתה לא יכול לזהות את הילד הזה פתאום. הייתי השנה בלסטר, פגשתי את ג'יימי באימון והוא הזכיר לי את הסיפור. הוא אמר שהוא היה שטותניק כזה, לא התייחס ברצינות לדברים".