ארה"ב תוקפת בחריפות הרס בתי פלסטינים ע"י ישראל

דוברת משרד החוץ האמריקאי: הרס בתי פלסטינים מעלה ספקות לגבי מחויבותה של ממשלת ישראל לפתרון של שתי מדינות ■ מתנגדת ליוזמה פלסטינית להפנות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג טענות שחיילים ישראליים ביצעו פשעי מלחמה

ברק אובמה / צילום: רויטרס
ברק אובמה / צילום: רויטרס

ממשל אובמה תקף אתמול (ו') בחריפות, פעפ נוספת, הרס בתי פלסטינים ע"י ישראל. בתדרוך לכתבים אמרה דוברת משרד-החוץ האמריקאי, אליזבת טרודו: "אנו מודאגים מהרס (הבתים), שישראל מוסיפה לבצע בכל רחבי הגדה המערבית ובמזרח ירושלים. פעולות אלה משקפות מגמה מזיקה של הרס, עקירה והפקעת קרקעות. מגמה זו, יחד עם פעילויות שקשורות בהתנחלויות והמשך הבניה (בהן) חותרות תחת האפשרות להשיג פתרון של שתי מדינות. פעולות אלה גם מעלות ספקות לגבי מחויבות ממשלת ישראל לפתרון כזה".

יחד עם זאת, הדוברת הביעה התנגדות ליזמה פלסטינית להפנות לבית-הדין הפלילי הבינלאומי בהאג טענות שחיילי צה"ל ביצעו פשעי מלחמה. היזמה הועלתה בדוח של ארגון פלסטיני לזכויות האדם.

"ראינו דיווחים על כך", אמרה הדוברת. "אני מפנה את הכתבים לארגון הפלסטיני כדי לקבל מידע נוסף. יחד עם זאת, עמדתנו ידועה היטב. אנו מתנגדים לצעדים נגד ישראל בבית-הדין בהאג מפני שהם אינם תורמים לשלום. נוסף לכך, כפי שהבהרנו במהלך הפעולה הישראלית בעזה ב-2014 (מבצע "צוק איתן"), אנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה. בה בעת, הבענו דאגה עמוקה לשלומם של אזרחים. אנו קוראים לכל הצדדים לעשות כל מה שביכולתם להגן על אזרחים, במיוחד בהתחשב במספר הגבוה מאוד של אזרחים מעזה שנהרגו ב-2014".

אין מידע רשמי על מספר הבתים שהרסה ישראל בגדה, אך לדברי סוכנות רויטרס רק השנה הרסה שם ישראל כ-400 בתים או "מבנים אחרים", יותר מאשר בכל 2015.