6 חודשי עבודות שירות למנכ"ל איקיוטק בן אופק בגין עבירות מס

אופק הורשע, עפ"י הודאתו, באי-הגשת דוחות למס הכנסה ב-8 חברות שבבעלותו, ב-16 מקרים שונים

בן אופק / צילום: תמר מצפי
בן אופק / צילום: תמר מצפי

בן אופק וחברת איקיוטק מוכרים לנו בעיקר מתרמית צרכנית לכאורה שבמסגרתה חשוד אופק בגניבת מיליונים מאזרחים באמצעות חיוב לקוחות של חברות תקשורת שלא בהסכמתם, ובניסיון לגנוב מיליונים נוספים על-ידי שליחת דרישות תשלום למאות אלפי ישראלים; דרישות שלכאורה נדרשו ב"שיטת מצליח" - ואינן מבוססות על שירות כלשהו שניתן בתמורה. ואולם, אופק הורשע לאחרונה בסיפור אחר לחלוטין, בעבירות מס. היום (ב') נגזרו עליו 6 חודשים מאסר בפועל, שירוצו בדרך של עבודות שירות, בגין אי-הגשת דוחות כספיים.

בית משפט השלום בתל-אביב הרשיע את אופק, על-פי הודאתו, בעבירות של אי-הגשת דוחות למס הכנסה ב-8 חברות שבבעלותו, ב-16 מקרים שונים.

היום החליטה השופטת לימור מרגולין-יחידי לגזור את העונש שאותו הגדירה ככזה המצוי ב"חלק התחתון של מתחמי הענישה לצד ענישה מותנית מרתיעה". זאת, בין היתר, בשל העובדה כי במהלך המשפט הסיר אופק את המחדלים והגיש את הדוחות. על אופק נגזר גם מאסר על-תנאי של 7 חודשים נוספים למשך 3 שנים. 

פרשת איקיוטק המפורסמת עלתה לכותרות ב-2013, כאשר החברה (לשעבר ב"מרום הפקות") שיגרה למאות אלפי לקוחות דרישות לפירעון חובות שצברו לכאורה בעת שהצטרפו לשירותי תוכן לפני שנים (ולפעמים בגילאי ינקות). ב-2015 המשיכה הפרשה לעלות לכותרות, כאשר החברה ובעליה, בן אופק, כיכבו בבתי המשפט בשורה ארוכה של תביעות שהתנהלו - לעתים כשהלקוחות תבעו את איקיוטק ולעתים להפך. ברבות מהתביעות החברה הפסידה, ונפסק כי תשלם אלפי שקלים.

בדצמבר האחרון פרסם כונס הנכסים הרשמי במשרד המשפטים כי חברת איקיוטק נמצאת בהליך של פירוק. המשמעות עבור נפגעי החברה, שסיכוייהם לקבלת פיצוי, אינם גבוהים. 

עורך דינו של אופק, עו"ד עדי ברקאי, מסר: "סברנו כי במכלול הנסיבות ניתן להסתפק בעונש של עבודות שירות, שכן אופק הוא אדם נורמטיבי, ללא כל עבר פלילי, שמצא את עצמו בלבו של משפט ציבורי שלא הוליד כל חשד לפלילים, ואין מדובר באדם שגרר את הגשת הדוחות לאור שנים".