צפו: אמצעי לחימה חדש ומהפכני שעשוי לחסוך מיליארדים

הצצה לטכנולוגיה חדשה וייחודית מעוררת עניין עצום בקרב צבאות רבים מסביב לעולם: פיתוח שמאפשר ללוחמים לתקשר ולשמוע אחד את השני גם תחת רעש מחריש אוזניים, ובנוסף מגן על פגיעה בשמיעתם

אוזניות מסננות רעשי רקע, חיילים, ספורט שוודיה Invisio / צילום: Invisio
אוזניות מסננות רעשי רקע, חיילים, ספורט שוודיה Invisio / צילום: Invisio

חברה שוודית בשם INVISIO פיתחה אוזניות מיוחדות לחיילים וספורטאים אשר הופכות ויברציות מהלסת לקולות ומילים ברורות. על-פי החברה, הטכנולוגיה הייחודית מאפשר למשתמשים לתקשר ולשמוע אחד את השני בקלות, גם אם הם עומדים לפני מנוע סילון מחריש אוזניים. האוזניות יושבות על גבי הלסת, כאשר קולו של המשתמש עובר דרך עצם הלסת למיקרופון ומשם משודר לרדיו.

"מדובר בטכנולוגיית הובלה דרך העצם שאנחנו משתמשים בה לצורך איסוף קולות, ואנחנו משלבים זאת עם מסנני רעשים מתקדמים גם לרעשי רקע מתמשכים וגם לרעשים קצרים ועוצמתיים", מסביר לאנ הוג'ארד האנסן, נשיא ומנכ"ל INVISIO. "כך המשתמש מקבל מערכת שמצוידת במערכת טובה מאד המגנה על השמיעה בשילוב עם אפשרויות תקשורת טובות מאד, אבל הוא עדיין שומר על מודעות לסיטואציה ויכול לשמוע כל דבר שקורה בסביבתו".

האוזניות יכולות גם להגן על שמיעתם של חיילים על-ידי חסימת רעשים חיצוניים. כל שנה ארה"ב משלמת מיליארדי דולרים לטובת רכישת מכשירי שמיעה לאמריקאים ששמיעתם נפגעה במסגרת שירותם הצבאי. הטכנולוגיה של INVISIO יכולה להוריד את העוצמה של רעשים חזקים כמו פיצוצים או ירי מרובים לרמה בטוחה יותר.

על-פי החברה, השוק למוצרים שלה נאמד ב-492 מיליון דולר. לאחרונה היא קיבלה הזמנות ממדינות כמו בריטניה, קנדה ואוסטרליה, כאשר גופי האבטחה בצרפת ישתמשו באוזניות החדשניות כבר במהלך אליפות הכדורגל Euro2016 שתיערך ביוני הקרוב.