חב' החשמל: היחידה לניהול המערכת הועברה לאחריות המנכ"ל

המהלך מתבצע על רקע הצורך בגוף אובייקטיבי אשר יעמיס את יחידות הייצור על בסיס שיקולים פיננסיים וסביבתיים ■ אלוף במי"ל יפתח רון-טל, יו"ר הדירקטוריון: "מדובר במהלך היסטורי של היערכות החברה לסביבה תחרותית"

יפתח רון טל / צילום: רוני שיצר
יפתח רון טל / צילום: רוני שיצר

לראשונה מאז הוקמה חברת החשמל, יחידת ניהול המערכת הוצאה מחטיבת הייצור בחברה והועברה לאחריות ישירה של המנכ"ל - כך אושר היום (ד') בדירקטוריון החברה. בשלב שני צפויה יחידת הניהול לעבור לחברת בת או לחברה ממשלתית אחרת.

מדובר בהחלטה תקדימית שאמורה לשמח את יצרני החשמל הפרטיים. נסביר, כי יחידת הניהול היא זאת שמחליטה איזו תחנה "תועמס" קודם כל לרשת. בשנים האחרונות קמות עוד ועוד תחנות כוח פרטיות אשר מתחרות בחברת החשמל על ייצור החשמל. התחנות הפרטיות טענו מספר פעמים בעבר, כי מנהל יחידת הניהול "מעדיף" את תחנות הכוח של חח"י על פני התחנות שלהן.

היחידה תיקרא מעכשיו "האגף למערכת החשמל" ובראשו יעמוד שמעון פישר, מי שהיה עד כה מ"מ סמנכ"ל הייצור והאנרגיה ומנהל אגף הייצור, ובכפיפות ישירה למנכ"ל החברה.

אלוף במי"ל יפתח רון-טל, יו"ר הדירקטוריון: "מדובר במהלך היסטורי של היערכות החברה לסביבה תחרותית ומניעת כל חשש לניגוד עניינים פנימי, ולו לכאורה."

עופר בלוך, מנכ"ל החברה:" המהלך נועד לתמוך במעבר עתידי של היחידה כחברה עצמאית מחוץ לחברת החשמל, או כחברת בת, כחלק מהשינוי המבני במשק החשמל".