רעיה שטראוס: העגבניות יקרות? אז שיאכלו משהו אחר

הנדבנית למשפחת התעשיינים המפורסמת ביקשה בראיון לגלי צה"ל לחזק את החקלאים על רקע מאבקם: "שכחנו את המשמעות של המדינה. רק אתמול הייתה השואה, ואנו מדברים על עגבניות? הם מתו מרעב - גם העשירים"

רעיה שטראוס בן דרור / צילום: שירן כרמל
רעיה שטראוס בן דרור / צילום: שירן כרמל

רעיה שטראוס, בת למשפחת התעשיינים המפורסמת, מבקשת שלא לשכוח את ענף החקלאות למרות יוקר המחיה העולה בישראל. בשיחה הבוקר (ה') בגלי צה"ל אמרה שטראוס כי "אנחנו מדינה קטנה, אין לנו את שוק של מיליונים - לכן כן יותר יקר פה. שכחנו את המשמעות של המדינה, של לחיות בארץ, של להיות אזרח ישראלי. אין עוד מדינה ששולחת מטוסים לקחת את אזרחיה מאזורים מוכי-אסון".

שטראוס, שמכרה את אחזקותיה בחברת שטראוס ב-2007 תמורת 160 מיליון דולר, הוסיפה: "רק לפני 70 שנה הייתה השואה, כעת שוב האנטישמיות מרימה את ראשה, ואנחנו מדברים על עגבניות? הם בכלל רעבו ללחם, הם מתו מרעב - גם העשירים", ביקשה להזכיר. "אף אוניה לא הגיעה לישראל ב'צוק איתן'. לכן צריך למצוא את האיזון, לא להרוס. כי בעת מצוקה אף אוניה זרה לא מגיעה לחופי ישראל".

שטראוס התיייחסה למחירי העגבניות שהאמירו בחודש אוקטובר לעשרות שקלים לקילוגרם ואמרה: "אולי זה אכזרי, אבל אם משהו יקר - אז שיאכלו משהו אחר. הארץ שלנו משופעת בפירות וירקות, לא חייבים להיצמד לעגבנייה".

שטראוס התעקשה כי יש לה לגיטימציה לומר את הדברים: "זה שאני יכולה לקנות עגבניות יקרות, אומר שאסור לי לדבר? זה מה שאני חושבת. אני בעצמי גדלתי במציאות שבה לא היו עגבניות. גדלתי בתקופת הצנע, כשגם למי שהיה כסף לא היה מה לקנות, פשוט לא היה".

לדבריה, את הדברים היא אומרת ממקום אישי, שכן הוריה היו חקלאים. "אני תושבת הגליל, והחקלאות היא מקור פרנסה משמעותי פה. להפקיר את החקלאים זה להפקיר את הגליל ואת הנגב, זה לחסל יישובים שלמים - אני עוקבת אחרי זה תקופה ארוכה, זה נעשה במשך שנים".