מאמצים לסיים את פלונטר הגז: בכירי נובל ביקרו בישראל

סגן נשיא נובל אנרג'י והיועץ המשפטי שלה קיימו בשבוע שעבר פגישות בישראל, בין היתר עם שר האנרגיה ■ בין היתר נידונו אופציות שונות להבטחת יציבות רגולטורית לחברות הגז והאפשרות של הענקת ערבויות לחברות הגז

נמשכים המאמצים לסיים את פלונטר מתווה הגז. ל"גלובס" נודע כי בשבוע שעבר הגיעו לישראל סגן נשיא נובל אנרג'י העולמית, קית' אליוט, והיועץ המשפטי הראשי של החברה, ארני ג'ונסון. יחד עם בכירים בחברת דלק קידוחים , ביניהם מנכ"ל החברה יוסי אבו, קיימו השניים סדרת פגישות עם שר האנרגיה, יובל שטייניץ, ועם גורמים מקצועיים נוספים, בהם משרד המשפטים.

בפגישות דנו הצדדים באופציות השונות להבטחת יציבות רגולטורית לחברות הגז. זאת לאחר שבחודש שעבר פסק בג"ץ כי אישור מתווה הגז מותנה בשינוי סעיף היציבות בו. נזכיר, כי ארבעה מחמשת השופטים קבעו כי הסעיף אינו חוקי ודינו להתבטל, וכי עליו להיות מנוסח מחדש ולהיות מעוגן בחקיקה בכנסת, ולא כהחלטת ממשלה.

בין היתר נידונה בפגישות האפשרות של הענקת ערבויות לחברות הגז או לבנקים המממנים, בין היתר באמצעות עידון פסקת היציבות או באמצעות רשת ביטחון. אופציות נוספות הן דווקא במישור המשפטי, כמו למשל ניסוח הצעת חוק כללית שתכלול בין היתר יציבות לחברות הגז או תיקונים ספציפיים כמו למשל בחוק הנפט.

מקורב לצוות המקצועי שבוחן את החלופות לסעיף היציבות במשרד האנרגיה, אמר ל"גלובס" כי "נובל הגיעה לישראל כדי למצוא פתרון מהיר יחסית, אך המציאות היא יותר מורכבת". בכיר באחת מחברות הגז אישר כי לא נרשמה כל התקדמות, וכי הבכירים חזרו ליוסטון "מאוכזבים יחסית".