קרנות הגידור הימרו בגדול על הסכם בדוחא - וחטפו

פסגת הנפט בדוחא הסתיימה אתמול ללא תוצאות לאחר שאיראן סירבה לשלוח נציג ■ מחירי הנפט יורדים היום בכ-5% ■ קרנות הגידור הכפילו את פויזציות הלונג שלהן על הנפט בחודשיים האחרונים, כאשר רק בשבוע האחרון פוזיציות הלונג צמחו ב-11%

נפט / צילום: שאטרסטוק
נפט / צילום: שאטרסטוק

מנהלי ההשקעות וקרנות הגידור היו אופטימיים מאוד בשבועות שלפני פסגת הנפט בדוחא אתמול. הם הגדילו את פוזיציות הלונג על הנפט מתוך ציפייה שמפיקות הנפט הגדולות בעולם יחתמו על הסכם ראשון לראשונה מזה 15 שנה להגבלת תפוקת הנפט, הסכם שיתמוך במחירים. אולם, לאיראן וסעודיה היו תוכניות אחרות והפסגה הסתיימה ללא הסכם.

כישלון השיחות בדוחא מוביל לירידה של כ-5% במחירי הנפט ומאיים למוטט את ראלי של יותר מ-30% במחירי הזהב השחור מאז סעודיה ורוסיה הודיעו בפברואר על הפסדה המתוכננת. "הספקולנטים ציפו שההסכם ייחתם לכל היותר ביום חמישי או שישי", מציין בוב יוגר, מנהל השקעות ב- Mizuho Securities USA.

ה-WTI זינק עד לרמה של 42 דולר לחבית ב-12 באפריל, אך שלושה ימים לאחר מכן המחיר ירד לרמה של 40 דולר דולר לחבית כאשר הספקות החלו להתעורר בכל הנוגע לאפשרות שמפיקות הנפט יחתמו על הסכם. הספקות התגברו לאחר שאיראן הודיעה בסוף השבוע כי אין בכוונתה לשלוח נציג לפסגה וסעודיה הודיעה מנגד כי היא מוכנה לחתום על ההסכם רק אם יתר המדינות יחתמו גם הן, כולל איראן. 

ההודעה של רוסיה וסעודיה על קיום הפסגה לפני חודשיים, הציתה אופטימיות בקרב קרנות הגידור, שיותר מהכפילו את פויזציות הלונג שלהן על הנפט בחודשיים האחרונים, כאשר רק בשבוע האחרון פוזיציות הלונג צמחו ב-11%. 

כעת, השאלה שעומדת על הפרק היא האם מחירי הנפט ימשיכו לסגת או אולי צמצום טבעי של התפוקה העולמית יתמוך במחירים?