וול סטריט: המומנטום החיובי נשמר; הנפט מעל 41 דולר

עליות נרשמו היום כמעט בכל השווקים הפיננסים על רקע עליית מחירי הנפט ■ מאקרו: התחלות בנייה בארה"ב צנחו בכ-8% במארס ■ מגמה חיובית באירופה ואסיה ■ הניקיי זינק 3.7%

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט (ג') התנהל היום בעצבנות ולאחר שמדד דאו ג'ונס כבר עבר את רמת 18,100 הנקודות התהפכה המגמה ולקראת סיום המסחר הצבע של המשקיעים חזר ללחיים ועליות שערים נרשמו בסיום המסחר. באירופה נרשמו עליות שערים בעיקר על רקע פרסום נתוני מאקרו טובים מהצפוי בגרמניה, מדד הזו עלה לרמה של 11.2 נקודות לעומת הצפי ל-8.2 נקודות בלבד. בורסות אסיה ננעלו הבוקר במגמה חיובית, מדד הניקיי זינק ב-3.8%. המדדים המובילים בוול סטריט רשמו אתמול עליות שערים של עד 0.6%, חרף האכזבה מפיצוץ בפסגת הנפט בדוחא. 

 

כאמור, מדד הדאו ג'ונס חצה אמש את רף ה-18,000 נקודות, לראשונה מאז יולי 2015, מה שמעלה שאלה לאן מועדות פניו כעת ומה תהיה המגמה העתידית של מחירי הזהב השחור. מפיקות הנפט  הגדולות אומנם לא הצליחו כאמור להגיע להסכמות באשר להקפאת תפוקות הנפט, אולם שביתה בכווית, יצואנית נפט גדולה, חתכה את התפוקה בכ-50% ותרמה להתאוששות במחירי הזהב השחור. 

 

הפדרל ריזרב ייפגש בשבוע ועל פי רוב רובן של התחזיות, לא יהיה שינוי בשיעורי הריבית בארה"ב. נשיא שלוחת הפד בניו יורק ציין כי התנאים הכלכליים טובים יחסית, אך הבנק המרכזי נשאר זהיר באשר להעלאות ריבית עתידיות. עם זאת, נשיא שלוחת הפד בבוסטון הזהיר, ולא בפעם הראשונה, כי שוקי החוזים, המגלמים העלאת ריבית אחת בכל אחת מהשנים הבאות, "אינם בכיוון".

בזירת המאקרו, התחלות הבניה החדשות בארה"ב צנחו ביותר מ-8% לרמה של 1.09 מיליון התחלות בניה בהשוואה ל-1.19 מיליון בפברואר, בעוד האנליסטים ציפו ל-1.17 מיליון התחלות חדשות. 

עונת הדוחות בעיצומה והיום המשקיעים עקבו מקרוב אחר הדיווחים של אינטל  ויאהו 

מניית נטפליקס  פרסמה אתמול תוצאות טובות יותר מהצפוי לרבעון הראשון אולם הורידה תחזיות בעיקר הנוגעות לקצב הצמיחה שלה, חברת הסטרימינג הגדולה צופה כי ברבעון השני יתווספו 2 מיליון מנויים בינלאומיים חדשים, נמוך משמעותית מצפי האנליסטים שעמד על 3.45 מיליון.   

מניית ג'ונסון אנד ג'ונסון דיווחה היום על הרווחים שעלו על ציפיות האנליסטים, בנוסף, החברה העלתה את תחזיתה לתוצאות של השנה הנוכחית. מתחילת השנה מנית החברה עלתה ב-8%. 

מניית גולדמן סאקס גרופ  נסחרה בצל פרסום תוצאות חלשות לרבעון הראשון, הכנסות הבנק צנחו ביותר מ-40% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.