ביהמ"ש לנאמני מגה ובן-משה: 15 יום למו"מ על הסדר החוב

לפי החלטת השופט, בתום התקופה יגיש בן-משה הצעת הסדר למגה שתהיה מגובה בערבות בנקאית של 40 מיליון שקל

מוטי בן-משה / צילום: תמר מצפי
מוטי בן-משה / צילום: תמר מצפי

הגשת הסדר החוב בחברת האחזקות אלון רבוע כחול  לבית המשפט שוב מתעכבת. סגן נשיא בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, אילן שילה, המליץ היום (ד') לחברת אלון רבוע כחול ולאיש העסקים מוטי בן-משה, שהציע לרכוש את גרעין השליטה בה, לעכב את הגשת הבקשה מטעמם ב-15 ימים, לצורך מיצוי המגעים מול נאמני רשת חנויות המזון מגה קמעונאות, שהייתה עד לאחרונה בבעלות אלון רבוע כחול.

בבית המשפט התקיים היום דיון בבקשת נאמני מגה למתן הוראות, בהמשך לדוח שהגישו ל בית המשפט בנושא התנהלותו של בן-משה בקשר להליך המכירה של מגה. במהלך הדיון הוכרזה הפסקה ארוכה לצורך התייעצות של הצדדים, ובסיומה החליט השופט כי לאחר ששמע כי בכוונת אלון רבוע כחול ובן-משה להגיש מחר בקשה להסדר נושים בחברה, הוא מעניק ארכה של 15 ימים לצורך מיצוי המשא-ומתן, כאשר בסיום התקופה האמורה יגישו הנאמנים הודעה לבית המשפט על תוצאות המשא-ומתן, ככל שהדבר יהיה אפשרי בהסכמה.

בן-משה סיכם לפני כחודשיים על רכישת 72.7% ממניות אלון רבוע כחול תמורת 115 מיליון שקל, במקביל להשגת הסדר חוב בחברה, שיתבסס על התחייבותו להזרים לחברה הון בהיקף של 900 מיליון שקל ויאפשר לנושים הפיננסיים לקבל את כספם.

מאז ניהל בן-משה משא-ומתן עם הבנקים ומחזיקי האג"ח של אלון רבוע כחול, כשבמקביל הציע לנאמני מגה לרכוש את פעילות הרשת תמורת כ-200 מיליון שקל במזומן ובמניות אלון רבוע כחול, כאשר נאמני הרשת מצידם יבטלו תביעות בהיקף של מאות מיליוני שקלים נגד החברה-האם לשעבר.

אלא שהמגעים בין בן-משה לנאמני מגה לא צלחו, ועקב כך התכוון איש העסקים להגיש מחר לבית המשפט את הבקשה לכינוס אסיפות נושים לצורך אישור הסדר החוב באלון רבוע כחול, גם ללא פתרון למחלוקות סביב מגה.

אלא שבתום הדיון היום המליץ השופט כאמור לדחות את הגשת הבקשה, כאשר בתום התקופה האמורה יגיש בן-משה הצעת הסדר למגה שתהיה מגובה בערבות בנקאית של 40 מיליון שקל.

"כמובן שאם לא תהיה הסכמה או לא תוגש הצעה, לא יהיה בן-משה זכאי להגיש הצעות לרכישת מגה. הוא הדין לגבי כל מציע שחפץ להציע הצעה לרכישת מגה, שיגיש אותה עד לאותו מועד", כתב השופט שילה בהחלטתו.

עוד ציין השופט שילה כי הוא ממליץ לנושים של אלון רבוע כחול, ובראשם הבנקים ומחזיקי האג"ח, שלא לנקוט הליכים כלשהם עד תום 15 הימים ולהמתין להגשת הבקשה בסיומה.