מינהל התעופה הפדרלי הורה על תיקון דחוף במנועי בואינג 787

המינהל הורה לחברות התעופה לבצע את התיקונים בגלל בעיה של הצטברות קרח שעלולה לגרום לדגם ספציפי של מנועי GE להיכבות במהלך טיסה

מינהל התעופה הפדרלי בארה"ב (FAA) הורה אתמול (ו') לחברות התעופה לערוך בדחיפות תיקון במטוסי באוינג 787 דרימליינר, בעקבות בעיה של הצטברות קרח שיכולה לגרום השבתה של דגם מסוים של מנוע GE במהלך טיסה. הבעיה נוגעת ל-176 מטוסי דרימליינר ב-29 חברות תעופה - כ-44 אחוז מצי המטוסים ברחבי העולם, כך לדברי ה-FAA.

ההוראה של ה-FAA בנוגע לכשירות התעופה באה בעקבות תקרית שאירעה ב-29 בינואר, שבה אחד משני המנועים במטוס 787 של ג'פאן איירליינס הושבת באוויר, ולא ניתן היה להפעילו מחדש. המטוס, שעשה דרכו מוונקובר, ועליו 166 נוסעים, היה במרחק של כ-130 ק"מ מנמת התעופה נריטה בטוקיו כשהמנוע הימני חדל לפעול.

לפי נתונים על הטיסה שנמסרו על-ידי חברת המעקב אחר מטוסים פלייטרדאר 24, הטייס נחת בבטחה עם מנוע אחד כחצי שעה מאוחר יותר.

במטוסים עם אותו דגם של מנוע על שתי הכנפיים, הבעיה עלולה לגרום להשבתה כפולה של שני המנועים, עם פוטנציאל קטסטרופלי.  

לפי הנחיית ה-FAA, "הפוטנציאל להשבתה של שני המנועים במהלך טיסה הוא סוגיה בטיחותית דחופה".

התיקונים שעליהם הורה ה-FAA כבר החלו; GE פרסמה הנחיות שירות ב-11 במארס. דובר החברה ריק קנדי אמר כי העבודות בכ-40 מטוסים כבר הושלמו.

על חברות התעופה להשלים את כל העבודות על מטוסיהן עד לשבוע הראשון של אוקטובר. בינתיים הטייסים נדרשים לבצע הליך חדש להסרת קרח.

ה-FAA לא פרסם הנחיית חירום, המהלך המיידי ביותר המצוי תחת סמכותו. אולם בגלל "הסיכון לציבור הטסים", הרשות ביטלה את תקופת 30 הימים הניתנת להערות הציבור לפני שההנחיה נכנסת לתוקף.