118 שעות באוויר: מטוס חדש ומהפכני שעשה היסטוריה

כך נראה אחד הפרויקטים השאפתניים ביותר בעולם התעופה היום: הצצה ל-Solar Impulse 2, שמסוגל לטוס מסביב לשעון מבלי לעצור, ולגמוע מרחקים אדירים בלי טיפת דלק

מטוס סולארי, טיסה מסביב לעולם / צילום: רויטרס
מטוס סולארי, טיסה מסביב לעולם / צילום: רויטרס

לאחר שקורקע על האי Oahu בהוואי בחודש יולי 2015 המטוס הסולארי Solar Impulse 2 המריא מחדש משדה התעופה של הונולולו בהוואי בניסיון לשבור את שיא העולם ולהפוך למטוס הסולארי הראשון שמקיף את הגלובוס.

המטוס הסולארי קורקע בשל נזק שנגרם לסוללות במהלך מסע מעל האוקיינוס השקט בין יפן להוואי. הסוללות של המטוס הסולארי אוגרות אנרגיה מהשמש במהלך היום על מנת לספק חשמל למטוס בשעות הלילה וכך מאפשרות לו לטוס מסביב לשעון ולגמוע מרחקים אדירים.

הסוללות התחממו יתר על המידה במהלך הקטע השביעי והמאתגר ביותר של הטיסה מסביב לגלובוס. יחד עם זאת, הטייס והצוות הטכני הצליחו להשלים את המסלול בין יפן להוואי ולנחות בהונלולו ב-3 ביולי, אחרי 118 שעות באוויר. בכך הם שברו את השיא לטיסת סולו שעמד על 76 שעות ונקבע בשנת 2006.

השבוע הצליח המטוס לסיים את החצייה של האוקיינוס השקט ולנחות בקליפורניה. ה- Solar Impulse 2 הוא המטוס הראשון בעולם שמסוגל לטוס במהלך היום ובמהלך הלילה ללא שום צורך בדלק, כאשר הטייס, אנדרה בורשברג, מנווט לבדו את כלי הטייס ותופס תנומות קצרות של 20 דקות בכל פעם שהמטוס נמצא במצב של טייס אוטומטי. מדובר בפרויקט בעלות כוללת של 100 מיליון דולר שנועד להדגיש את החשיבות של חדשנות ואנרגיה מתחדשת.