מיקרוסופט מציגה פיתוח שיחולל מהפכה בענף התעופה

צפו בווידאו: מיקרוסופט מציגה שלל טכנולוגיות חדשניות שעתידות לחולל מהפכה בתחומים שונים בחיינו - החל ממטוסים יעילים ועד עמודי תאורה שהופכים את הערים שבהן הם מוצבים לחכמות יותר

רולס רויס מיקרוספוט שיתוף פעולה / צילום: רויטרס
רולס רויס מיקרוספוט שיתוף פעולה / צילום: רויטרס

ענקית התוכנה והמוצרים הטכנולוגים מיקרוסופט וחברת רולס רויס, יצרנית מנועי aero לתעשיית התעופה, הכריזו בתערוכת האנובר המתקיימת בימים אלה בגרמניה על כוונתן לשתף פעולה ביצירת הדור הבא של מנועי הסילון, תוך שהן מציגות מספר פתרונות חכמים שתכליתם להביא לשיפור יכולות המנועים עצמם ובאופן עקיף להביא לידי כך שהשירות הניתן לחברות התעופה ישתפר ויביא ליעילות כלכלית גבוהה יותר. הן קוראות לזה "הדור הבא של מנועי הסילון החכמים".

הרעיון הוא למעשה להטמיע את מערכת האזור AZUR מבוססת הענן ותוכנת ה-BI "קורטנה" של מיקרוסופט בתוכנית התחזוקה הכוללת של חברת רולס רויס שקיבלה את השם "Total Care". בדרך זו ניתן יהיה לשלוף ממאות הסנסורים ומשדרי האותות למיניהם שמצויים כבר במנועים של רולס רויס נתונים בזמן אמת, לנתח אותם ולהגיע לתובנות ולפעולה.

מדובר על נתוני מידע אשר נאספים תוך כדי תנועת המטוס ונוגעים בתקינות המנוע ותנועה אווירית, ונתוני שימוש בדלק אשר נאספים ומצביעים על חריגות מבצעיות. באמצעות הנתונים האלה ובסיוע של התוכנות של מיקרוסופט יוכלו כאמור קברניטי רולס רויס לשפר ביצועים בדרך חכמה ואינטליגנטית יותר מבעבר.

מנועי רולס רויס משולבים כיום בלמעלה מ-50 אלף טיסות בכל חודש ברחבי העולם, ושיתוף-הפעולה הזה יביא, כך מקווים ברולס רויס, ליעילות כלכלית לא מבוטלת בענף. למעשה, חיתוך של אחוז אחד בתצרוכת הדלק לדוגמה יכול להביא לחיסכון של 250 אלף דולר לכל מטוס ועד 100 מיליון דולר עבור צי של 500 מטוסים בשנה.

למעלה מ-85 חברות תעופה נעזרות במנועים של רולס רויס, וכמות המידע שנאספת היא עצומה. מדובר על ניטור של כ-14 מיליון שעות תעופה בשנה, וכשכל המידע מגיע אל המכונאים בזמן אמת, הם יכולים לגשת מיידית אל המטוס עם הנחיתה שלו ולבצע את התיקונים, ממש כמו שנעשה עם רכבי מרוץ בזמן תחרות, זמני התיקון מתקצרים, והמטוס מוכן מהר יותר לצאת שוב לדרך.

במסגרת התערוכה הציגה חברת מיקרוסופט עוד שלל טכנולוגיות חדשניות ושיתופי-פעולה מסקרנים אשר מבוססים על מערכות עיבוד הנתונים בזמן אמת של מיקרוסופט, עם חברות כמו פוג'יטסו חברת ה-IT היפנית, חברת ג'ביל האמריקאית המייצרת רכיבים אלקטרונים ועוד.