רכב של דיפלומט חנה בחניה שלכם? אף אחד לא יגרור אותו

ישראלי תמים חזר לביתו בת"א בשעת לילה מאוחרת וגילה להפתעתו רכב דיפלומט שחונה בחנייתו הפרטית ■ אלא שזהו רק תחילתו של סיפור שלא ייאמן על ניצול מחפיר של המעמד שמעניקה לוחית הרישוי הלבנה

מה אתם הייתם עושים אם הייתם מגלים שבחניה הפרטית שלכם, זאת שרשומה אצלכם בטאבו של הדירה, חונה לו רכב זר. בטוח הייתם מתעצבנים, נכון?

זה בדיוק מה שקרה ליותם יעקובסון, תושב תל-אביב, שהגיע באחד מערבי חמישי לביתו וגילה כי החניה שלו, שמיועדת לשני רכבים, תפוסה על-ידי רכב שפלש לחנייתו. עכשיו, תוסיפו לזה עוד פרט פיקנטי - והוא שלוחית הזיהוי של הרכב הפולש היא לבנה, כלומר - הרכב הוא רכב של דיפלומט. בטח תאמרו - מה זה בכלל משנה?

לדברי יותם, "מסתבר שאף אחד לא מתעסק עם דיפלומטים, לא משטרה ולא עירייה ולא גרר פרטי". לדבריו, הוא נאלץ לחנות בנתב"ג במקום לקחת מונית. 

בעודו שוהה בחו"ל התעדכן יותם על הנעשה בחנייתו, ומסתבר כי הרכב המשיך ועמד בחניה הפרטית שלו מעל ל-36 שעות. כשחזר מחו"ל, התפנה יותם לרדת לשורש העניין, והסתבר לו כי החונה האנונימית היא עובדת שגרירות יפן שבאה לבקר דיירת בבניין, אף היא עובדת בשגרירות היפנית.

לדברי יותר, "התחיל מחול שדים...פניתי לשגרירות עם דרישה לפיצוי, ולא רק שלא זכיתי להתנצלות, אלא שהם שלחו לי את עורך הדין שלהם.

עורך הדין אמר ליותם: "אתה יודע, שנינו אכפת לנו מהמדינה, אנחנו רוצים שזה גם ייראה טוב, זה אנשים - תאמין לי מהיכרות אישית - אוהבי ישראל...". 

כן כן, הבנתם נכון - זה פשוט לא ייראה טוב. במילים אחרות - יותם והחניה שלו עשויים לסכן את מערכת היחסים בין העמים, ואתם הרי יודעים כמה קשה ההסברה הישראלית בעולם בימים אלה. מעניין מה היה קורה אילו רכבו של יותם היה חונה רק לשתי דקות בחניה שמורה של השגרירות היפנית. 

האם עצם היותך דיפלומט שמה אותך מעל החוק? זאת בדיוק השאלה שהפנינו לעיריית תל-אביב, למשטרה וגם לשגרירות היפנית, ולהלן התגובות:

מעיריית תל-אביב-יפו נמסר לנו כי "מבדיקה עם המוקד העירוני עולה כי ככל הנראה לא התקבלה כל פנייה בנושא. נציין כי ככלל רכב דיפלומט הנמצא בחניה המפריעה לתנועה או מהווה סכנה בטיחותית, נאכף ללא הנחות, לרבות גרירה, כולל בעבירה של חניה בשטח הציבורי תוך חסימת כניסה ויציאה מחניה פרטית. במקרה שמדובר ברכב החונה בחניה הפרטית, הרי שמדובר ב'השגת גבול' שבתחום סמכות משטרת ישראל".

ממשטרת ישראל נמסר כי "בעקבות תלונה שהוגשה בנושא נפתחה חקירה, ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב אודותיה".

והנה תגובתה של שגרירות יפן: "נוכח העובדה שמדובר בעניין פרטי בין צדדים, שהשגרירות אינה צד לו או חלק ממנו, אין לשגרירות כל עמדה בעניין, ואין היא יכולה להתייחס לנושא. למיטב הבנת השגרירות, בימים אלה 
מקיימים הצדדים שיחות בעניין, בליווי של עורך דין".

אם גם אתם נתקלתם בסבך הביורוקרטיה, אתם מוזמנים לשלוח אלינו את הסיפור שלכם למייל dafi@globes.co.il, ואנחנו כבר נמשיך משם.