סיוה מזנקת בוול סטריט: עלייה בהכנסות ותחזית חזקה לרבעון הבא

החברה רשמה הכנסות של 16.5 מיליון דולר, מעט מעל תחזיות האנליסטים ■ המנכ"ל: "אנו עוקפים בעקביות את קצבי הצמיחה בתעשיית השבבים"

גדעון ורטהייזר סיוה / צלם: תמר מצפי
גדעון ורטהייזר סיוה / צלם: תמר מצפי

ספקית הטכנולוגיות לתכנון שבבים סיוה  מסכמת רבעון ראשון חיובי ומספקת תחזית טובה לרבעון השני של השנה. סיוה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 16.5 מיליון דולר, מעט מעל תחזיות האנליסטים.

ההכנסות צמחו ב-19.3% בהשוואה לרבעון המקביל, ובשני תחומי הפעילות של החברה נרשמה צמיחה, אם כי בקצב שונה: ההכנסות מרישיונות שהחברה מספקת צמחו ב-10.3%, וההכנסות מתמלוגים זינקו ב-31.1%, והיוו כ-47.6% מהכנסות החברה ברבעון.

זינוק ברווח

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווחיות הגולמית של סיוה ירדה ביחס לרבעון המקביל, מ-91.4% ל-90.1%. עם זאת, בשורה התחתונה נרשם ברבעון רווח נקי של 1.8 מיליון דולר, לעומת 486 אלף דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בנטרול רישום התגמולים לעובדים והפחתות בלתי מוחשיות שקשורות לנכסי חברת RivieraWaves שנרכשה לפני כשנתיים, הרווח הנקי הסתכם ב-3.5 מיליון דולר, עלייה של 115% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי למניה הגיע ל-17 סנט, ובכך עקפה החברה את תחזיות האנליסטים בסנט אחד.

בסוף הרבעון הראשון היו לסיוה בקופה כ-137 מיליון דולר. מאז רכישת RivieraWaves ב-2014 בעסקה שהיקפה היה עד 19 מיליון דולר, לא בוצעו רכישות משמעותיות נוספות. בינתיים, סיוה מבצעת רכישה עצמית של מניות, וברבעון הראשון היא רכשה מניות בהיקף של 3.4 מיליון דולר, במחיר ממוצע של 19 דולר למניה. המחיר הנוכחי הוא כ-23.1 דולר, שמשקף לחברה שווי שוק של 471 מיליון דולר בנאסד"ק.

השוק המרכזי של סיוה הוא הסלולר, ובמקביל היא נכנסה בשנים האחרונות לשווקים נוספים. "אנו מרוצים מביצועי הרבעון הראשון, שכללו הכנסות שיא", מסר המנכ"ל, גדעון ורטהייזר. לדבריו, "ההכנסות מהסכמי רישוי ממשיכות להיות מעודדות, במיוחד בתחום הראייה המלאכותית, ובמהלך הרבעון חתמנו על שלושה הסכמים חדשים בתחום זה. פעילות הליבה שלנו בשוק הסלולר, לצד טכנולוגיות נוספות המיועדות למגוון מוצרים רחב, מאפשרות לנו לעקוף בעקביות את קצבי הצמיחה בתעשיית השבבים ולספק ערך לבעלי מניותינו".

בכל הקשור לסלולר, סיוה מצפה להמשך צמיחה בשוק הסמארטפונים, וכן לזכות בנתח משמעותי משוק מכשירי דור 4 של מפעילת הסלולר הסינית הגדולה China Mobile, באמצעות לקוחותיה הסיניות הגדולות. במקביל הזכירה סיוה שטכנולוגיה שלה משולבת גם במכשירי הגלקסי החדשים של סמסונג.

בשיחת הוועידה שערכה החברה לאחר פרסום הדוחות, ציין המנכ"ל מנועי צמיחה שהחברה מזהה, וביניהם מעבדי ראייה מלאכותית לשוק הרכב (עבור מכוניות אוטונומיות), רחפנים ומוצרי IoT (האינטרנט של הדברים).

ברבעון השני סיוה מצפה להכנסות של 16.5-17.5 מיליון דולר, עלייה של 23.5%-31% מהרבעון המקביל ושל עד 6.1% מהרבעון הראשון. להערכתה, הרווח הנקי למניה יסתכם ב-17-19 סנט. התחזית גבוהה מציפיות האנליסטים, הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח.

סיוה
 סיוה