הנציבות האירופית הורידה תחזית הצמיחה והאינפלציה לגוש האירו

הנציבות הורידה את תחזית הצמיחה לשנת 2016 של גוש האירו ל-1.6% בלבד ■ ראש הנציבות: "נעשים מאמצים רבים כדי לתמוך בכלכלת הגוש וזה השתלם, אך הגיע הזמן לזרז את העניינים"

האיחוד האירופי / צילום: רויטרס
האיחוד האירופי / צילום: רויטרס

הנציבות האירופית חתכה היום (ג') את תחזית הצמיחה לשנת 2016 של גוש האירו ל-1.6% מ-1.7% בהערכה הקודמת, ובשנת 2017 התחזית ירדה ל-1.8% בהשוואה ל-1.9% לפני. על-פי הערכה החדשה, הכלכלה האירופאית צפויה לצמוח בקצב נמוך יותר מהערכה הקודמת שהייתה מראש לא גבוהה, מה שמעלה חששות בפני ההאטה בגוש. 

ראש הנציבות, פייר מוסקוביצ'י, הסביר במסיבת העיתונאים כי "הצמיחה צפויה להיות יציבה השנה, אומנם רמת ההתאוששות הייתה יכולה להיות מהירה יותר. נעשים מאמצים רבים כדי לתמוך בכלכלת הגוש וזה ניכר, אך הגיע הזמן לזרז את העניינים". 

לדבריו, "התנודתיות הגבוהה בשווקים הפיננסים מתחילת השנה לא עזרה במיוחד לכלכלה האירופית וההאטה בסין עדיין עלולה לסכן את הצמיחה באזור". 

הבורסות מגיבות באירופה מגיבות בהתאם לרוח ההודעה, והירידות מהבוקר מחריפות: מדד הדאקס הגרמני צולל בכ-1.9% ומדד הקאק הצרפתי מאבד 1.6%. האירו מחק מעט את העליות מהבוקר ונסחר כעת מתחת לרף של 1.16 דולר לאירו.  

גם בנוגע לאינפלציה בנציבות האירופאית מעדיפים להיות שמרנים: התחזית לשנה הנוכחית עדיין נשארת כמעט אפסית, ברמה של 0.2%, וזאת בשל מחירי האנרגיה הנמוכים.