מיזוג Dell ו-EMC: כך תיראה חב' הטכנולוגיה הפרטית הגדולה בעולם

מייקל דל וג'ו טוצ'י חגגו את המיזוג בין EMC ו-Dell: החברה תהיה מובילה עולמית בשוק ה-IT הצומח (שמגלגל כ-2 טריליון דולר בשנה) ותכלול מוצרים משלימים, צוותי מכירות ומרכזי מו"פ

מייקל דל (מימין) וג’ו טוצ’י. “ערכים ארגוניים דומים” / צילום: EMC
מייקל דל (מימין) וג’ו טוצ’י. “ערכים ארגוניים דומים” / צילום: EMC

חברת EMC ערכה בשבוע שעבר בלאס וגאס את כנס הלקוחות השנתי שלה ששמו EMC World 2016. הכנס עמד השנה בסימן אחד ממיזוגי הענק בתעשיית היי-טק העולמית שבמסגרתו רכשה חברת דל (Dell) את EMC תמורת יותר מ-60 מיליארד דולר.

לא בכל יום ניתן לראות על במה אחת את ג'ו טוצ'י, מנכ"ל EMC ואת מייקל דל, יו"ר Dell. ההופעה של דל הייתה מרשימה והמטרה שלו הייתה לסחוף את קהל הלקוחות של החברה המאוחדת. מטרה נוספת, לא פחות חשובה, הייתה להעביר מסר לעובדים של הארגון הממוזג, להצביע בפניהם על העובדה שהחברה תהיה חברת השירותים הגדולה ביותר בעולם ובנוסף להצביע גם על אתגרי העתיד.

"הסקרים אומרים שיש לנו ערכים ארגוניים דומים", אמר דל. בהתאם להרגלו, דל לא חסך ביקורת מהמתחרים בשוק ולא היסס להתייחס גם למצבה של המתחרה HP. דל התייחס לכך ש-HP מקדשת את הצמצום וההתכווצות בדרך להצלחה, בעוד שהחברה הממוזגת חושבת שכדי לצמוח צריך בדיוק את ההיפך.

במקביל להתייחסות לרכישה המשמעותית השיק דל את מותג העתיד Dell Technologies, אשר יאגד בתוכו את משפחת המוצרים של החברה הממוזגת. דל ציין כי EMC תמשיך לפעול בתור חברה עצמאית, בתוך התאגיד הממוזג.

"משפחה של מוצרים"

מייקל דל וג'ו טוצ'י חשפו את שמה של החברה החדשה, שתקום לאחר שהמיזוג יקבל את כל האישורים הנדרשים מגופי הרגולציה השונים. השם החדש, כך אמרו השניים, משקף את הפורטפוליו של שתי החברות ומהווה משפחה של עסקים ויכולות.

מייקל דל אמר כי: "החזון שלנו הוא משפחה של מוצרים ופתרונות המיישרים קו עם אסטרטגיית עסקים אשר מפגישה את כל התשתית - מחומרה, דרך תוכנה ושירותים ועד לענן".

המיתוג הצפוי של שתי החברות יכלול שילוב של כחמישה עסקים הכוללים את VMware, SecureWorks, Pivotal, Virtustream ו-RSA.

דל המשיך ואמר ש-Dell Technologies תיצור ערך רב יותר עבור הלקוחות והשותפים מאשר כל ספק פתרונות טכנולוגיים אחר שפעיל כיום בשוק. "אנחנו נהיה זריזים וחדשניים יותר מאי פעם, ונספק מוצרים ופתרונות ברמה עולמית ללקוחות קטנים וגדולים", אמר דל וציין כי ל-Dell ול-EMC יש כישורים תרבותיים ואינטלקטואליים דומים, קווי מוצר משלימים ומיקוד בהבאת הישגים מרשימים ללקוחות ושותפים.

באירוע נחשף כי "Dell EMC" יהיה השם ותת המותג עבור חטיבת הפתרונות לשוק הארגוני. החטיבה הזו תציע מוצרים ופתרונות הנמכרים באופן ישיר ללקוחות עסקיים ומוסדיים.

Dell יהיה השם ותת המותג עבור הפתרונות הפונים לשוק הצרכני, העסקי והמוסדי. צוות של נציגים משתי החברות עובד בימים אלה על הזהות הוויזואלית של החברה החדשה ומותגי המשנה שלה, אשר תיחשף עם סגירת העסקה.

המיזוג של Dell עם EMC צפוי ליצור את חברת הטכנולוגיה הפרטית הגדולה בעולם. החברה תהיה מובילה עולמית בשוק ה-IT הצומח (שמגלגל כ-2 טריליון דולר בשנה) ותכלול מוצרים משלימים, צוותי מכירות ומרכזי מו"פ המוכוונים להתמודדות עם כמויות המידע האדירות שמביאה עימה המהפכה הדיגיטלית.

דל חזר והסביר מדוע בעשורים הקרובים כל תשתיות המידע יעברו למחשוב ענן ומדוע זו הולכת להיות המהפכה התעשייתית הבאה, כאשר יותר ויותר מוצרים ושירותים "ידברו" אחד עם השני ויוכלו לספק מידע אמיתי אינטגרטיבי על החיים שלנו. כדוגמא לאתגרי העתיד דיבר דל על כך שהאנושות קרובה לפתרון מחלת הסרטן ושבעיות המים יזכו לפתרון.

איזה יתרונות יש למיזוג? "בעיקרון דל מגיעה ממקום של יחסים וקשרים מאוד גדולים וחזקים בקרב הצרכנים ובמגזר העסקים הקטנים והבינוניים. מערכת ההפצה שלה מאוד חזקה במגרשים האלה, כך אמר אחד מבכירי החברה בשיחה עם "גלובס".

הוא הוסיף כי "יש לנו היסטוריה של עבודה משותפת כאשר דל מכרה מוצרים של EMC בהיקף של 2 מיליארד דולר בשנה.

"בשלב מסוים הם רכשו חברת אחסון מידע וזה יצר בקע במערכת היחסים כי זה נראה כאילו הם רוצים להיכנס לתחום שלנו, אבל עד אז היה שיתוף פעולה סינרגטי. עברה תקופה, הם קנו חברות שלא היו הצלחות מזהירות ונראה שמייקל הגיע להבנה שהחיבור הזה היה לו טוב ונכון".

איך זה יתבטא?

"החיבור נותן לו 1 פלוס 1 שווה 3. הוא מקבל את המוצרים שלנו במגרשים שהוא פחות חזק בהם וזה יהיה מעניין לראות איך הוא בונה את זה. DNA של חברה שמוכרת לשוק העסקים הגדולים הוא לא אותו ה-DNA של חברה שמוכרת לשוק הצרכני והבינוני מבחינת איכות השירות.

"לקוח EMC מצפה לכך שתוך ארבע שעות יהיה אצלו אדם שלנו. אלה דברים שהם נורא יקרים. כאשר המהנדס בונה מוצר תחת ההנחות האלה, הכסף לא מהווה עבורו הבעיה. מי שבונה מוצר שיימכר ב-10 אלפים דולר לא יכול לתכנן אותו בצורה כזאת, ולנו יש את זה באנטרפרייז. אנחנו יכולים ליהנות ממערכת ההפצה שלהם. הם לא הצליחו לחדור כל כך חזק לשוק האנטרפרייז הגדולים בעולם השרתים כי אין להם שם שוק.

"דל פחות מכירים את הניואנסים של השוק הזה ושם אנחנו יכולים לעזור להם גם בטיוב המוצר וגם בגישה לשוק. לא מדובר בחיבור בין שתי חברות שאין ביניהן חפיפה. להיפך - יש סינרגיה מאוד גדולה".

"יתרון מאוד גדול"

אחת העובדות המעניינות שהובלטה באירוע נוגעת לכך ש-EMC נמחקת מהמסחר בבורסה והופכת להיות חברה פרטית - כאמור בתוך Dell. לדברי מייקל דל, כדי להשיג את היעדים של החברה הממוזגת, היא לא יכולה להיות חברה ציבורית מפני שאז נקבעת תרבות ארגונית שאינה מאפשרת צמיחה.

לדברי אחד הבכירים בחברה הממוזגת, "חברות ציבוריות עובדות מרבעון לרבעון ואתה מאוד חנוק לעמוד בציפיות השוק והמשקיעים. קשה מאוד להשקיע לטווח הארוך כשאתה כל הזמן נמדד בטווחים של שלושה חודשים. לפעמים צריך להוריד את הרווחיות לתקופה של שנתיים בשביל להשקיע בכיוון חדש ולעשות דברים שאי אפשר כשאתה תחת זכוכית מגדלת. זה יתרון מאוד גדול שיעזור לנו להתמודד עם האתגרים שעומדים בפנינו".

הכותב היה אורח של EMC בלאס וגאס