מקרוב ליעלון: "שטייניץ הוא מטאטא כביש ללא חוט שידרה"

נתניהו זימן את שר הביטחון יעלון לשיחת בירור דחופה, לאחר שאתמול עודד את מפקדי צה"ל לומר את שעל ליבם ■ שטייניץ מתח ביקורת חריפה על יעלון ומקורבו של שר הביטחון השיב אש

משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי
משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי

בירושלים נערכה הבוקר (ב') שיחת הבירור הדחופה שאליה זימן ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אחרי שהאחרון אמר אמש למפקדי צה"ל "אמרו את שעל ליבכם, גם אם זה מנוגד לעמדת הדרג המדיני".

השר יובל שטייניץ מתח על יעלון ביקורת חריפה."הדברים הללו הם טעות אומללה - אצל בן גוריון זה לא היה קורה", אמר שטייניץ בראיון לגל"צ. "אני לא מבין מה המניעים של שר הביטחון. אני חושב שתפקיד קלאסי של שר הביטחון זה להחדיר משמעת לצבא ולדאוג שמה שקורה עכשיו, שהוא לא טוב לצה"ל, ייפסק", תקף שטייניץ, "אני בטוח שהרמטכ"ל והאלופים מאוד מצטערים על זה ששוב אחרי השיחה אתמול - צה"ל נגרר ללב הוויכוח הפוליטי".

הדברים כבר מעוררים סערה בליכוד, ומקורב לשר הביטחון אמר לגל"צ כי שטייניץ הוא "מטאטא כביש ללא חוט שידרה", כלשונו. גם השר זאב אלקין מתח ביקורת על התנהלות יעלון, בראיון לתכנית הרדיו בגל"צ "בוקר טוב ישראל" עם אסף ליברמן.

"אני חושב שמצופה משר הביטחון לא לתת גיבוי אוטומטי כמו יו-יו לכל התבטאות כזו גם אם היא כושלת, אלא להעיר לסגן הרמטכ"ל בכך שיש כאן טעות ואסור שדברים כאלה יקרו עוד פעם", אמר אלקין. "קציני צה"ל הם לא המחנכים הלאומיים והם לא הוגי דעות, לכן כאשר הם מתבטאים באופן שונה זה תהליך מסוכן. כל עוד שאתם לובשי מדים אתם צריכים להיאבק על עמדותיכם בנושאים ביטחוניים", טען השר, "יש בלבול אצל שר הביטחון לגבי חובתם של קצינים להגיד את דעתם. זה קורה באופן קבוע, גם כשהיא לא תואמת את דעת הדרג המדיני. ראש הממשלה צריך לחדד עם שר הביטחון מה הגבול בין פוליטיקה לצה"ל".

אלקין, חבר הליכוד, הוסיף: "מותר להם לחלוק אחד על השני. בסופו של דבר יש ראש הממשלה הוא ראשון בן שווים וזכותו וחובתו להעיר לשר הביטחון כשהוא חושב שהוא טועה".