רשות המסים תפתח בחקירה פלילית בגין העלמות מס ב"אדמה"?

ברשות פתחו בבדיקה במישור האזרחי של תשלומי מס השבח של החברה שבבעלות אורן קובי, תוך בדיקת טענות שעלו, שלפיהן החברה לא שילמה את מלוא המס המתחייב בעסקאות שביצעה

האם רשות המסים תפתח בחקירה פלילית בגין העלמות מס בחברת "אדמה" של אורן קובי? ברשות פתחו לאחרונה בבדיקה במישור האזרחי של תשלומי מס השבח של החברה, שמשווקת קרקעות חקלאיות עם הבטחה שהקרקע תופשר בקרוב, תוך בדיקת טענות שעלו, לפיהן החברה לא שילמה את מלוא המס המתחייב בעסקאות שביצעה.

הבדיקה נפתחה לאחר שברשות המסים נחשפו לפרסומים השונים בנוגע לבעיות שהתעוררו בחברה, התנהלות הבעלים וכן טענות של רוכשים ועובדים בחברה, מהן עלה כי החברה לא עמדה בהתחייבויותיה בנוגע לתשלומי המס.

הבדיקה, כאמור, נפתחה במישור האזרחי, אך באם יתעורר חשד למעשי מירמה או העלמת מס מכוונת, תעבור הבדיקה למחלקת החקירות הפלילית ברשות.

מרשות המסים נמסר: "מטעמי סודיות איננו מתייחסים לתיקים המתנהלים ברשות".

במקביל, היום (ג') התקיים דיון בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בעניין חברת "אדמה", בבקשה להקפאת הליכים של החברה ובקשות של נושיו לפירוק חברתו ולפשיטת-רגל נגדו. השופט איתן אורנשטיין יצא בביקורת חריפה נגד הבעלים אורן קובי, כינה את בקשת הקפאת ההליכים "מכבסה" ואת קבוצת החברות של קובי "עסק שכולו מירמה".

"הרי מה רוצים לעשות פה? זאת מכבסה. זה עסק שכל-כולו נוהל לצורך מירמה. כתוב בתצהיר של קובי שהחברה עוסקת בהונאת פונזי, ועכשיו בית המשפט מתבקש לתת לאותו אדם להמשיך בעסקיו. אתם מבקשים לקבל מבית המשפט רשות להכניס עוד אנשים לתוך הדבר הזה, למכור קרקעות לעוד אנשים. עם כל הכבוד, נוותר על השירותים הטובים של האיש הזה", אמר השופט, ששאל את קובי בעניין ההתחייבות על חשבון הקרקע בסך 25 מיליון שקל.