מסתמן: אולפני הרצליה עוברים לכפר-סבא בהשקעה של 90 מ' ש'

במקום יוקמו אולפני צילום והפקה ובית ספר למקצועות התקשורת וכן שטח מסחרי על פני כ-1,000 מ"ר כמעטפת למתחם, ולצדו בניין משרדים וחניון תת-קרקעי

יואב פרץ / צילום:תמר מצפי
יואב פרץ / צילום:תמר מצפי

חברת ההפקות אולפני הרצליה עוברת לכפר-סבא. חברת-האם של האולפנים, תיא תקשורת, דיווחה לבורסה על זכייה במכרז לרכישת שטח של 8.5 דונמים בעיר שבשרון, שעליו תוקם קריית התקשורת.

שווי העסקה עומד על כ-20 מיליון שקל בעבור הקרקע עצמה, והעסקה כולה טעונה את אישורה הסופי של עיריית כפר-סבא, שמעניקה הטבות לחברת האולפנים על-מנת להעביר אותה לשטחה. עלויות הבנייה של הקריה החדשה מוערכות ב-70 מיליון שקל.

הקריה תכלול אולפני צילום והפקה ובית ספר למקצועות התקשורת. במסגרת ההבנות תקים אולפני הרצליה שטח מסחרי על פני כ-1,000 מ"ר, כמעטפת למתחם, ולצדו בניין משרדים וחניון תת-קרקעי. המתחם, על-פי ההסכם מול עיריית כפר-סבא, אמור להיבנות בתוך 3 שנים מרגע שתאושר התוכנית המפורטת.

אולפני הרצליה היא חברה-בת של תיא תקשורת שבבעלות עמי גניגר ונחשבת לאחת מחברות האולפנים המובילות בישראל, אם לא המובילה שבהן. מי שניהל במשך שנים ארוכות את המגעים להעתקת מקום מושבם של האולפנים הוא המנכ"ל המשותף של האולפנים, יואב פרץ (עם אפרת דרור), המשמש גם כמנכ"ל תיא תקשורת. בין היתר הוא ניהל מגעים ערים עם עיריות ראשון-לציון, ראש-העין ופתח-תקווה.

הסיבה להעתקת האולפנים היא מכירת השטח המשמש את החברה מיום היווסדה - ברחוב הקסם בהרצליה - לחברת אפריקה מגורים. זו עתידה להקים במקום פרויקט רחב-היקף שבמסגרתו יוקמו 350 יחידות דיור.

אולפני הרצליה, כפי שמכונים האולפנים המאוחדים, הוקמו ב-1949 על-ידי חלוצת הקולנוע הישראלי מרגוט קלאוזנר. ברבות השנים הפיקה החברה כמה מהיצירות הקולנועיות הישראליות הבולטות ביותר, שעדיין נמצאות בארכיון האולפנים ונחשבות לרכושן.

מאז קומו של ערוץ 2 הפנתה החברה את משאביה בעיקר להפקות בידור וטלוויזיה, באולפניה משדרים רחבי-היקף לצד תוכניות יומיות, והיא משכירה במתחמה משרדים לחברות הפקה. בשנים האחרונות עוסקת החברה גם בפעילות בינלאומית של פיתוח ומכירת פורמטים.

"החברה", נכתב בדיווח לבורסה, "מייעדת את המקרקעין להקמת קריית תקשורת דיגיטלית ומשוכללת, המותאמת לשינויים הטכנולוגיים בתחום הפקת התוכן והשידור. החברה סבורה כי מיקומה המרכזי של קריית התקשורת וחיסכון בשורה של עלויות עשוי ליצור ביקוש למקום מצד גורמי הפקה ושידור בשוק המאוד תחרותי היום".