חברות היי-טק ישראליות גייסו 1.47 מיליארד דולר מתחילת השנה

החברה לאבטחת הסייבר Avanan גייסה 14.9 מיליון דולר, וחברת BigPanda שעוסקת בניהול תקלות ארגוניות גייסה 5 מיליון דולר

סייבר / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
סייבר / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מחשוב ענן הוא אחד האיומים הגדולים של אבטחת סייבר. ככל שאנחנו שומרים יותר מידע בענן, כך גדל הפוטנציאל להתקפות סייבר שהנזק מהן משמעותי, ולכן יותר ויותר השקעות מתבצעות בחברות שמספקות פתרונות מפתרונות שונים לאבטחת מידע ששמור בענן, ולראיה גיוס A (סבב גיוס ראשון אחרי סיד) של החברה הישראלית Avanan. זו גייסה 14.9 מיליון דולר ומאז הקמתה הזרימה לחשבון העו"ש שלה 16.4 מיליון דולר.

החברה הוקמה במהלך 2014 על ידי 4 יזמים שהובילו חברת אבטחת סייבר ישראלית אחרת להצלחה טכנולוגית: ForeScout Technologies שרק בתחילת השנה גייסה 76 מיליון דולר ומוערכת לפי שווי של מיליארד דולר.

הארבעה, גיל פרידריך, רועי רותם, אבי זאלוביץ' ומיכאל לנדאו, הובילו את החברה להתמקד בבקרת הגישה לרשת, וכעת למעשה הם משכפלים הצלחה זו לחברה משלהם.

Avanan פיתחה פלטפורמה לאבטחת שירותי ענן שמאפשרת ללקוח להגן על שירותי ענן דוגמת AWS של אמזון או כל שירות SAAS (תוכנה כשירות) או IAAS (תשתית כשירות) על ידי בחירה בטכנולוגיה המתאימה לו, כאשר בפלטפורמה זו יש טכנולוגיות של למעלה מ-60 חברות דוגמת צ'ק פוינט, סימנטק, מקאפי, פאלו אלטו ועוד.

טכנולוגיות האבטחה כוללות הגנה מתוכנות זדוניות (Malware), הגנה מזליגת מידע רגיש (Data Leakage Prevention), הצפנה ועוד. באמצעות מטריצה בוחר הלקוח בלחיצת כפתור איזה מוצרים ואיזה שכבות אבטחה להפעיל על כל אחד משרותי הענן. הלקוח מקבל את ההתראות מכלל המוצרים שבחר במסך אחד, ומאותו מרכז בקרה יכול לבצע פעולות באופן ידני או אוטומטי כדי לטפל בבעיות האבטחה שמתגלות.

תיקון מהיר של תקלות בארגונים

הגיוס השני הוא הגדלה של סבב גיוס קודם של חברת BigPanda, שמפתחת כלי לניהול יעיל ומהיר של תקלות בארגונים. החברה גייסה 5 מיליון דולר נוספים, לאחר שבאוקטובר אשתקד גייסה 16 מיליון דולר. מהקמתה בשנת 2012 הזרימה לחשבון העו"ש שלה 30 מיליון דולר.

המוצר שמפתחת החברה מיועד לצוותי IT (טכנולוגיות מידע) בארגונים, ומטרתו לסייע להם לתפקד ביעילות תחת עומסי הנתונים, בעיקר בעת עומס הנובע מהתראות על תקלות. החברה מפתחת אלגוריתמים שמנתחים ומנטרים את כל ההתראות, מה שלפי הצהרתה, מאפשר לפתור את התקלות באופן מהיר ב-90% יותר מאשר ללא שימוש במערכת שלה.

לפי בדיקת "גלובס", מתחילת השנה 16 חברות אבטחת סייבר ישראליות גייסו 196 מיליון דולר, 13% מהסך. בסך, מתחילת השנה 116 חברות גייסו 1.47 מיליארד דולר.

האתר של Avanan / צילום: אתר החברה
 האתר של Avanan / צילום: אתר החברה