ח"כ אורלי לוי-אבקסיס: "מידרו אותי מהמו"מ, רצו שלא אדע"

הח"כית ה"מורדת" שעוזבת את ישראל ביתנו מותחת ביקורת חריפה על ליברמן: "לא הצלחתי לתפוס אותו" ■ על עתידה כח"כית ללא מפלגה ומחוץ לממשלה: "איאבק על אותם נושאים, אני לא פוסלת ריצה לבד בבחירות הבאות"

"לא ידעתי כלום בזמן אמת, ואני חושבת שהייתה כוונה שלא אדע כדי שלא אדרוש את הנושאים החברתיים" - כך מאשימה חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו). בראיון בלעדי ששודר הערב (שבת) ב"פגוש את העיתונות עם רינה מצליח", הוסיפה לוי-אבקסיס כי ליברמן "התקשר אליי ביום רביעי בערב ואמר לי מה ההישגים שלנו, שמה שרצינו קיבלנו - ואז הבנתי שלא רצינו את הנושאים שאני דרשתי".

"הנושאים שבגינם נכנסתי לעשייה הציבורית קשורים לילדים בסיכון, קשישים, מעוטי יכול, דיור ציבורי - אותם אנשים שהם באמת שקופים, לא כסיסמה", הסבירה לוי, שהודיעה כי תפרוש ממפלגתה ותישאר באופוזיציה, "היינו בתוך משא-ומתן כשיש כוח, שאתה יכול להביא גם בשורות - ואני מגלה שאני ממודרת לחלוטין. אני מספר 2 בישראל ביתנו, לא ייתכן שיתקיים משא-ומתן שאני ממודרת ממנו".

"ברגע שהדברים התבהרו לי, היה לי מאוד קל לקבל את ההחלטה", הוסיפה חברת הכנסת. לוי-אבקסיס מתחה ביקורת חריפה על התנהלות ליברמן כלפיה: "קיבלתי את ההחלטה לבד, והודעתי לאבא (השר לשעבר דוד לוי). לא הצלחתי לתפוס את ליברמן כדי להודיע לו - זה לא שלא ניסיתי. גם זה מעיד על משהו".

לוי איחלה לליברמן הצלחה בתפקידו החדש, אך סירבה לחלוק לו שבחים: "אני מתפללת מכל הלב שיצליח הצלחה גדולה - כי אוי ואבוי לנו ולמדינת ישראל אם ייכשל", הסבירה, "אין במינוי הזה משהו כל כך קיצוני שלא היה בעבר, השאלה היא מה יעשה כשיהיו לו את המושכות".

"אני לא פוסלת בכלל אפשרות של הליכה נפרדת, עצמאית, בבחירות הבאות", הוסיפה חברת הכנסת, "אני מרגישה שיש לי עוד מה לתרום. אני אפנה אולי להמונים. אבל אני לא מתעסקת עם זה. אני באתי לעבוד, יש לי עוד הרבה עבודה, והיא תהיה קשה עכשיו".