מכרז הסלולר הענק נדחה ליוני: כמה ישלמו עובדי המדינה?

מכרז הסלולר של החשכ"ל, הכולל כ-100 אלף עובדי ושהיקפו הכספי מוערך בכ-150 מיליון שקל, יכלול חבילות סלולר שנעות בין 20 ל-25 שקל בחודש ■ מחיר המקסימום הועלה ל-42-37 שקל לחבילה לחודש

ארנק סלולרי / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
ארנק סלולרי / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

המועד החדש של מכרז הסלולר הגדול במדינה הוזז לתחילת יוני. מכרז החשב הכללי במשרד האוצר לעובדי המדינה, צפוי על פי הערכות להתקיים בתחילת יוני, כאשר לאחרונה חל בו עדכון ומחירי ההתחלה עודכנו במקצת כלפי מעלה. אין לכך משמעות גדולה כי בסוף מדובר במכרז מקוון על המחיר הנמוך ביותר, אבל זו הייתה אחת מהבקשות של המפעילים ועורכי המכרז נענו לה.

מכרז החשכ"ל טומן בחובו פוטנציאל להשפעה רוחבית על כל שוק הסלולר, מכיוון שהמחירים שיושגו בו, יהיו מחירים שישפיעו על גופים אחרים רבים במשק, שירצו לקבל את המחירים שמקבלים עובדי המדינה.

קשה להעריך לאיזה מחיר יירדו המחירים במכרז, אך יש כאלו שמעריכים שהמחיר יירד אפילו לאזור ה-20 שקל לחבילת סלולר, וזאת בהתחשב בעובדה שהמחירים בשוק הפרטי אצל חלק מהמפעילים נושקים לאזור הזה.

כרגע פלאפון היא ספק הסלולר של המדינה והיא מספקת שירותים למעל 100 אלף איש בהיקף כספי מוערך של כ-150 מיליון שקל. ככל שהמכרז יהיה יותר יותר אטרקטיבי צפוי שיותר ויותר בני משפחה ירצו להצטרף אליו.

כרגע משלמים עובדי המדינה סכומים גבוהים יחסית שנאמדים בכ-70-80 שקל לחודש לחבילה, כך שהוזלה של המחיר לכיוון ה-20-25 שקל בחודש היא הוזלה מאד משמעותית, שבכל מקרה תשפיע על פלאפון גם אם תזכה במכרז.

פלאפון היא הפייבוריטית לזכייה במכרז בשל העובדה שהיא כבר עומדת בתנאי החשכ"ל בכל הנוגע לכיסוי ופריסה, שזו השקעה כבדה מאד לכשעצמה, וזוכה חדש יידרש לה.