ח"כ זחאלקה: "יעלון פושע מלחמה - הרג 400 ילדים בעזה"

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת: "במו פיו יעלון נתן הוראה להרוג 2,200 פלסטינים בעזה. הוא פושע מלחמה, ומי שמבצע פשעי מלחמה צריך לתת את הדין על כך. דם אחינו מעזה זועק מהאדמה"

ח"כ ג'מאל זחאלקה/ צילום:תמר מצפי
ח"כ ג'מאל זחאלקה/ צילום:תמר מצפי

ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת), טוען מעל בימת מליאת הכנסת כי שר הביטחון היוצא משה (בוגי) יעלון הרג 400 ילדים בעזה. "במו פיו הוא נתן הוראה להרוג 2,200 פלסטינים בעזה. יעלון הוא פושע מלחמה, ומי שמבצע פשעי מלחמה צריך לתת את הדין על כך. דם אחינו מעזה זועק מהאדמה", טען זחאלקה. 

הח"כים במליאה הגיבו לדבריו ואמרו כי "מי שתומך בטרור כמוך וכמו מפלגתך - הוא פושע מלחמה".

זחאלקה הוסיף, כי "החגיגה התקשורתית סביב יעלון - כמה שהוא איש אציל ומוסרי - מעידה על תת מוסריות של הפוליטיקה הישראלית. כל מי שנתן מילה טובה על יעלון הוא אדם לא מוסרי. לפי איזה תפיסת עולם אדם כזה הוא מוסרי? מחלקים סוכריות לילדים בעזה - ואז מפציצים אותם".

ח"כ זחאלקה הגיב להדחתו של יעלון ולמינויו של ח"כ אביגדור ליברמן לשר הביטחון במקומו. "מה הבדל בין ליברמן ליעלון?", אמר זחאלקה. "יעלון היה שתקן, הוא לא דיבר הרבה, אבל עשה דברים נוראיים. הלוואי שהוא רק היה מדבר. יעלון הורה לחיל האוויר להפציץ בעזה. מבחינתו של הילד בעזה אין הבדל בין שני האנשים, וגם אם פאשיסט כמו ליברמן היה מורה להפציץ בעזה ולא יעלון - זה לא משנה.

"מה הבדל אם ההוראות להפציץ ניתנות בעברית עילגת כמו של ליברמן או בשפה מלוטשת כמו של יעלון. מה הבדל אם נותן ההוראה הוא פחדן ופטפטן, או חייל אמיץ. התוצאה היא אותה תוצאה, ומוסר נבחן לא עפ"י כוונות אלא בעיקר לפי התוצאה".