איציק צאיג נזכר בימיו כסטודנט, ראסל אלוונגר לקראת שדרוג בשכר

וגם: יו"ר ארקיע, אבי נקש, מפגין את יכולותיו האישיות בדיילות

אדר, צאיג ובן חיון / צילום: יעל צור
אדר, צאיג ובן חיון / צילום: יעל צור

מבחן המהירות של צאיג

מנכ"ל אסם נותן טיפ באירוע בוגרים של אוניברסיטת תל-אביב ונזכר בימיו כסטודנט שם

במסגרת החגיגות במלאות 60 שנה להקמת אוניברסיטת תל-אביב, מוקם עתה ארגון בוגרים. לרגל הקמת הארגון הוכנו סרטונים בהשתתפות מספר בוגרים מוכרים, ביניהם אשת הגורמה מיכל אנסקי; מגישת החדשות תמר איש-שלום; שר הפנים והחינוך לשעבר, גדעון סער; ומפתח כיפת הברזל, תא"ל (במיל') דני גולד.

גם מנכ"ל אסם, איציק צאיג, הצטלם לאחד הסרטונים באירוע בו נכחו גם סיגל אדר, מנכ"לית אגודת הידידים של אוניברסיטת תל-אביב, הממונה על התווית דרכו של ארגון בוגרי האוניברסיטה; וסיגלית בן חיון, מנהלת ארגון בוגרי האוניברסיטה.

צאיג סיפר בסרטון כי "הזיכרון החזק ביותר שיש לי מלימודיי באוניברסיטת תל-אביב הוא משחק העסקים, אבל גם עידוד יצר הסקרנות שהולך איתי עד היום".

צאיג גם נתן טיפ לסטודנטים של האוניברסיטה בהווה: להשתלב בשוק העבודה כמה שיותר מהר.

אדר, צאיג ובן חיון / צילום: יעל צור
 אדר, צאיג ובן חיון / צילום: יעל צור

הווירוס שעזר לניר ברקת

כך נולד הסטארט-אפ הראשון של ראש עיריית ירושלים

אתמול (ד') התקיים על הדשא בקמפוס אדמונד י. ספרא של האוניברסיטה העברית בירושלים אירוע יזמות בשיתוף-פעולה עם גוגל ישראל. הסטודנטים והאורחים ישבו על פופים צבעוניים ושמעו על פיתוחים מסטודנטים וחברות צעירות.

לאירוע - בו השתתף גם נשיא האונברסיטה, פרופ' מנחם בן שושן - הגיע ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, שסיפר כי "בזמן שהייתי סטודנט למדעי המחשב באוניברסיטה העברית, תקף לראשונה וירוס את מחשבי האוניברסיטה. אז הבנתי שהתופעה תלך ותתעצם, וכך הקמתי את הסטארט-אפ הראשון שלי. היום ניהול עיריית ירושלים מבוסס על מערכות מידע מתוחכמות, המאפשרות לנו למטב את מערכת החינוך והרווחה. מערכות אלה מבוססות על אלגורתימים של בוגרי בית הספר למדעי המחשב".

סגן נשיא להנדסה בגוגל ומנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של גוגל בישראל, פרופ' יוסי מטיאס, אמר באירוע כי "זהו תור הזהב של המחקר האקדמי במדעי המחשב. פתרונות חדשניים יבואו באמצעות מחקר מעמיק ואיכותי שמבוצע בתעשייה ובאקדמיה, ועל כן חשוב מאוד הקשר בין השניים".

מטיאס, ברקת ובן שושן / צילום: קרן רוזנברג
 מטיאס, ברקת ובן שושן / צילום: קרן רוזנברג

ארז צדוק והלורדים

מנכ"ל קרנות אביב ממשיך במסע ההסברה

ארז צדוק, מנכ"ל קרנות אביב, אשר מקים בימים אלה קרן פרייבט אקוויטי שתתמקד בהשקעות בחברות מיהודה ושומרון, נפגש אתמול בלונדון עם גורמים בכירים בממשל בבריטניה ובאיחוד האירופי, במטרה להסביר את החשיבות שהוא רואה בקידום התעשייה באזור זה לשני העמים.

בין היתר, נפגש צדוק עם חברי בית הלורדים, לורד רג' אמפי ולורד פרי מיטשל; עם חבר הפרלמנט של האיחוד האירופאי, סטיבן וולף; ועם חבר הפרלמנט הבריטי ממפלגת הלייבור, איאן אוסטין.

בפגישות הציג צדוק את היתרונות, לגישתו, של התעשייה הישראלית שמעבר לקו הירוק, בכל הקשור לחיזוק הדו-קיום והנורמליזציה בין ישראלים לפלסטינים. צדוק גם הזמין את חברי הפרלמנט לביקור גומלין בישראל, הזמנה שנענתה בחיוב. בשיחות נידונו נושאים הקשורים במורכבות של הסכסוך, תוך דגש על היתרונות הכלכליים שינבעו מהתווית פתרון ביניים עד להסדר כלשהו.

לדברי צדוק, "רובם הביעו את דאגתם מהמצב באזור, בו סוריה הופכת למעוז של חיזבאללה ואיראן על גבול ישראל והדגישו את הצורך להגן על מדינת ישראל".

צדוק ו-וולף / צילום: אוליביה ג'יימס
 צדוק ו-וולף / צילום: אוליביה ג'יימס

עוד קומה למגדל: שדרוג לאלוונגר?

טאואר תבקש מבעלי המניות להגדיל את שכר המנכ"ל ל-725 אלף דולר לשנה

יצרנית השבבים טאואר מבקשת לאשר העלאת שכר למנכ"ל הוותיק, ראסל אלוונגר. בזימון לאסיפת בעלי מניות, שתתכנס ב-30 ביוני במגדל העמק, יתבקשו בעלי המניות לאשר לאלוונגר שכר בסיס של 725 אלף דולר לשנה, עלייה מ-680 אלף דולר כיום.

בחברה מסבירים שהעלאת השכר הקודמת הייתה ב-2013, ומאז החברה רשמה גידול משמעותי, הן בתוצאות הפיננסיות שלה והן ברמה התפעולית. אלוונגר הוא אמריקאי שעבר לישראל ב-2005 לצורך ניהול החברה.

בנוסף, יתבקשו בעלי המניות לאשר תגמול הוני לאלוונגר, בשווי של כ-1.2 מיליון דולר. התגמול מורכב מ-70% אופציות ו-30% מניות חסומות, שיבשילו לאורך 3 שנים. התגמול יגדל ב-180 אלף דולר נוספים על בסיס עמידה בביצועים. מחיר המימוש של האופציות שיוענקו (בכפוף לאישור האסיפה) הוא 12.18 דולר, כך שהן נמצאות "בתוך הכסף". מחיר מניית טאואר הוא כ-12.8 דולר.

בעלי המניות יתבקשו גם להאריך את כהונתו של היו"ר, אמיר אלשטיין, שימשיך לקבל 600 אלף דולר בשנה עבור התפקיד. החל מהשנה, מחצית מהתגמול של אלשטיין תשולם לו במניות חסומות.

ראסל אלוואנגר / צילום: תמר מצפי
 ראסל אלוואנגר / צילום: תמר מצפי

מבקר הקולנוע ליאו ליידרמן

היועץ של בנק הפועלים על כלכלה וסרטים בנושאים כלכליים

האירוע השנתי של בוגרי תוכנית האקזקיוטיב MBA בבית הספר למוסמכים בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב, נערך השבוע במלון דן בתל-אביב.

האורח המרכזי באירוע היה פרופ' ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים ומרצה בבית הספר לכלכלה באוניברסיטת ת"א. ליידרמן ניתח את המצב בשווקים ואמר כי הצמיחה בעולם ובישראל איטית, אבל לא מדובר במיתון. לדבריו, יש לבחון את המצב בראייה ענפית: בתחום התשתיות יש התעוררות, בתחום הרכב נרשם בכל חודש שיא חדש בקניית מכוניות חדשות, ובהיי-טק יש פעילות ערה. לעומת זאת, ענפים אחרים בבעיה, כמו הקמעונאות ורשתות המזון, או התקשורת, שסובלת מעודף תחרות; הנדל"ן, שרווי בבניה לא למגורים, והפיננסים עם ביצועים מאכזבים לשוק המניות ב-2016".

ליידרמן עסק בדבריו גם בקולנוע. הוא אמר כי בשנים האחרונות הופקו מספר סרטי קולנוע שעוסקים בנושאים כלכליים, וסיפר על סרט חדש שיצא לאקרנים בסוף השבוע האחרון, "מפלצת הכסף" בהשתתפות ג'וליה רוברטס וג'ורג קלוני. לדבריו, הסרט מעניין בהיבט כלכלי אבל מבחינה קולנועית הוא נתן לו את הציון 7.

כמו כן התייחס ליידרמן לכוכבי שוק ההון, וורן באפט וג'ורג סורוס, אשר מחזיקים בדעות הפוכות לגבי הכדאיות להשקיע כיום בשוק האמריקאי. בעוד באפט חיובי לגבי שוק זה ורואה הזדמנות לקנייה, סורוס חושב את ההיפך.

לתוכנית ה-EMBA יש כיום למעלה מ-1,400 בוגרים, שחלקם בעמדות מפתח במשק.

בין הבוגרים שהשתתפו באירוע: רו"ח אלינה פרנקל רונן, סגנית נשיא לשכת רואי החשבון; אילן סדון, מנכ"ל כספא; דברת אולפינר, מנהלת שותפה בחברת השמאות גרינברג אולפינר; אברי ולפמן, מנכ"ל ולפמן תעשיות; ואל"מ ארז רבן, מפקד מצ"ח. עוד השתתפו באירוע: פרופ' משה צבירן, דיקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטה; ואורית מנדלסון שהם, מנהלת תוכניות המנהלים.

 

 

צבירן, מנדלסון וליידרמן / צילום: אסף שילה מישראל סאן
 צבירן, מנדלסון וליידרמן / צילום: אסף שילה מישראל סאן

נקש ודיילות ארקיע. מי רוצה מאפה טרי?

אתמול הצטלמו דיילי ודיילות חברת התעופה ארקיע לקמפיין הקיץ של החברה, שיחל בשבוע הבא. יו"ר החברה, אבי נקש, הגיע לבקר ביום הצילומים ואמר להם שבעוד כשנתיים, כאשר יגיעו לארקיע המטוסים החדשים שהוזמנו מחברת איירבס, יגדל טווח הטיסות של החברה, כך שהדיילים יוכלו לבלות גם ביעדים אקזוטיים, כמו הונג-קונג ואיי תאילנד.

נקש גם הפגין את יכולותיו האישיות בדיילות. הוא הגיע לסט עם כוסות קפה וערימת מאפים טריים והציע לנוכחים.

נקש ודיילות ארקיע / צילום: שי יחזקאל
 נקש ודיילות ארקיע / צילום: שי יחזקאל