בצל הסדר החוב הקרב: אפריקה עברה להפסד ברבעון הראשון

החברה שבשליטת לב לבייב הפסידה ברבעון החולף 41 מיליון שקל לעומת 9 מיליון שקל רווח ברבעון המקביל

לב לבייב אברהם נובוגרוצקי / צילום: תמר מצפי
לב לבייב אברהם נובוגרוצקי / צילום: תמר מצפי

בצל הסדר החוב המתגבש, אפריקה  שבשליטת לב לבייב מסכמת היום (א') את הרבעון הראשון של השנה ומדווחת כי עברה להפסד של 41 מיליון שקל לעומת רווח של 9 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2015.

הרווח מהשכרה והפעלת נכסים הסתכם ברבעון החולף ב-130 מיליון שקל לעומת רווח של 138 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מהמשך מגמת קיטון בקניון אפימול במוסקבה, וכן ממכירת נכסים בישראל בשנת 2015, מהיחלשות בממוצע בתקופה של מטבע האירו לעומת השקל אשר משפיע על מדידת סך הכנסות מהשכרת נכסים באירופה. הקיטון קוזז על ידי גידול בהכנסות מנכסי החברה בישראל ובאירופה במהלך ברבעון הראשון.

פעילות התעשייה עברה לרווח של 22 מיליון שקל לעומת הפסד של 12 מיליון שקל ברבעון המקביל. העלייה נובעת מעליית שיעור הרווח הגולמי בשני תחומי הפעילות. בתחום הפלדה, בעקבות עליית מחירי חומרי הגלם והעליה בביקושים. בתחום עיצוב הבית, בעקבות העליה במחזור המכירות וקיטון בהיקף העלויות החד פעמיות וכן מקיטון בהוצאות המכירה והשיווק.

המנכ"ל אברהם נובוגרוצקי (נובו) ציין עם פרסום הדוחות כי "לאור המשבר העמוק שפקד את הכלכלה הרוסית בשנתיים האחרונות והחריף בחודשים האחרונים, הודענו לאחרונה על החלטתנו לפעול לגיבוש תכנית לארגון מחדש של מצבת התחייבויותיה של אפריקה ישראל.

"החלטה זו הינה בבחינת הכרח המציאות ואנו נפעל בכל הצעדים הדרושים, מבניים וניהוליים כאחד, להתאמת פעילותה העסקית והארגונית למציאות מורכבת זו. לצד פניית החברה למחזיקי האג"ח ולבעלי המניות לארגון מחדש של החוב, המומנטום החיובי בפעילות ממשיך לבוא לידי ביטוי בתוצאותיהן של מרבית החברות הבנות, ואנו שמחים לראות כי החברות קוצרות את פירות ההשקעה של השנים האחרונות. אפריקה תעשיות, לראשונה לאחר חמישה רבעונים של הפסד, מציגה רווח תפעולי ואנו מאמינים כי אלה ניצנים ראשונים של חזרה לפסי רווחיות".