על הקו לחו"ל: ח"כ מייקל אורן טס 10 פעמים תוך שנה בלבד

ח"כ איימן עודה ביצע 7 טיסות ושהה 40 יום בחו"ל - את אחת הטיסות לארה"ב מימן לעודה, בין היתר, עיתון "הארץ" ■ ח"כ אחמד טיבי טס לחו"ל במהלך השנה האחרונה 7 פעמים ל-24 יום

יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר
יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר

ח"כ מייקל אורן ממפלגת כולנו בראשות משה כחלון טס 10 פעמים לחו"ל במהלך השנה האחרונה ושהה בחו"ל 47 יום בסך הכול. ח"כ יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, טס במהלך השנה האחרונה 10 פעמים לחו"ל ושהה בסך הכל 29 יום בחו"ל. כך עולה מאישורי ועדת האתיקה לנסיעות של ח"כים לחו"ל, בהמשך לחשיפה של "גלובס" בסוף השבוע האחרון.

מרבית נסיעותיו של אורן, לשעבר שגריר ישראל בארה"ב, היו לארה"ב ומומנו על ידי שלל ארגונים יהודיים, ביניהם איפא"ק. מרבית טיסותיו של ח"כ לפיד היו קצרות וחלקן מומנו על ידי מפלגת יש עתיד. חלקן האחר מומן על ידי ארגונים, כמו מכון ברוקינג. כזכור, שיאנית הטיסות לחו"ל היא ח"כ ציפי לבני מהמחנה הציוני, עם 11 טיסות ו-44 ימי שהייה בחו"ל (כחודשיים עבודה) במהלך השנה הראשונה לכהונתה של הכנסת ה-20. גם ח"כ מיכל בירן וח"כ סתיו שפיר מהמחנה הציוני בלטו על הקו לחו"ל: בירן עם 9 טיסות ו-44 יום שהייה בחו"ל, בדומה ללבני. שפיר טסה 7 פעמים ושהתה בחו"ל 30 יום במהלך שנה בלבד.

ככלל, מי שבולט ברשימת הטסים לחו"ל הם חברי האופוזיציה. עם זאת, צריך לזכור שנסיעות שרים וסגני שרים מהקואליציה לא עוברים דרך וועדת האתיקה ולכן לא שקופות.

עוד ח"כים שבלטו בנסיעות לחו"ל בשנה האחרונה הם ח"כ אחמד טיבי וח"כ איימן עודה (ראו טבלה) מהרשימה המשותפת. טיבי ועודה טסו לחו"ל 7 פעמים לחו"ל, כאשר טיבי שהה 24 ימים בחו"ל ואילו עודה 40 ימים בחו"ל. מרבית הטיסות של השניים היו במימון ארגונים פלסטינים, ביניהן קרן יאסר עראפת ונסיעה אחת מומנה ע"י האו"ם.

בולטת נסיעה אחת לחו"ל של ח"כ עודה: שבועיים לארה"ב, שמומנה בין היתר, ע"י עיתון "הארץ" וע"י מגזין "Foreign Policy Magazine" האמריקאי.

על הקו לחול
 על הקו לחול