מחיר מטרה בראש העין: 419 "זוכים" מתוך 13 אלף נרשמים

דירת 4 חדרים במחיר מטרה בראש העין תימכר בכ-1.186 מיליון שקל ■ דירת 5 חדרים תימכר בכ-1.312 מיליון שקל

מגרשים בראש העין / צילום: תמר מצפי
מגרשים בראש העין / צילום: תמר מצפי

שתי הגרלות נוספות נסגרו במסגרת התוכניות הממשלתית לדיור מוזל. מדובר בשתי הגרלות שהתייחסו לפרויקטים במסגרת פרויקט מחיר מטרה בראש העין - פרויקט אחד של החברות אורתם מליבו ואפי קפיטל לבניית 166 יחידות דיור מוזלות; ופרויקט נוסף של חברת פרשקובסקי לבניית 253 יחידות דיור מוזלות.

במהלך מעט יותר מחודש ימים בהם יכלו הזכאים להירשם להגרלה נרשמו לא פחות מכ-13 אלף איש לשתי ההגרלות, מה שמעיד על הביקוש הרב לדירות מוזלות. במקביל, הביקוש הגבוה לעומת ההיצע היחסית נמוך במקרה הזה מעיד פעם נוסף על היקפי הזכאים לעומת היקף הדירות הקיים.

 

עם זאת, חשוב לציין כי ככל שייסגרו יותר מכרזים, וככל שייפתחו יותר פרויקטים להרשמה לקראת הגרלה - כך היצע הדירות המוזלות יעלה, ואיתו גם הסיכוי לזכות בדירה מוזלת.

דירת 4 חדרים במחיר מטרה בראש העין, 119 מ"ר עם 11.5 מ"ר מרפסת, 5.7 מ"ר מחסן וחניה, תימכר בכ-1.186 מיליון שקל. דירת 5 חדרים 129 מ"ר עם 17.5 מ"ר מרפסת, 5.2 מ"ר מחסן ושתי חניות, תימכר בכ-1.312 מיליון שקל. 

במקביל, הרשמה נוספת להגרלה שנסגרה בימים האחרונים מעידה על ההבדלים בין הביקוש במרכז לבין הביקוש לדירות מוזלות בערים מרוחקות יותר. כך, ההרשמה להגרלה שנסגרה בימים האחרונים בפרויקט מחיר למשתכן בקריית מוצקין העלתה מספר נמוך יותר של נרשמים. לפרויקט של חברת סלע בינוי, שכולל 188 דירת מוזלות, הפרויקט הראשון שיצא להרשמה ובקרוב תבוצע לגביו ההגרלה, ניגשו כ-6,500 זכאים. בהשוואה לראש העין מדובר במחצית מהביקוש.

עם זאת, לא מן הנמנע כי ככל שיותר פרויקטים ייפתחו להגרלה בעיר - כך גם יעלה מספר הנרשמים, או במקביל, סיכויי הזכייה בקריית מוצקין יהיו גבוהים יותר. מחיר דירה מוזלת בקריית מוצקין צפוי לעמוד על מעט יותר ממליון שקל לדירת 100 מ"ר הכוללת מרפסת חניה ומחסן.